شناسهٔ خبر: 47632133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نفتالی بنت: دولت آینده اسرائیل، از دولت کنونی راستگراتر است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر احتمالی کابینه آینده رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کابینه ائتلافی تحت رهبری وی، از کابینه نخست وزیر کنونی این رژیم راستگراتر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «نفتالی بنت»، رهبر حزب راست گرای «یمینا» و نخست وزیر احتمالی کابینه آینده رژیم صهیونیستی شامگاه امروز (یک شنبه) طی سخنانی، به «بنیامین نتانیاهو»، رهبر حزب راست گرای «لیکود» و نخست وزیر کنونی این رژیم توصیه کرد که از خود یک زمین سوخته به جای نگذارد.

بنت در این باره اظهار داشت: از نتانیاهو می خواهم که کشور را آزاد بگذارد تا به جلو حرکت کند؛ شهروندان اسرائیل حق دارند یک دولت جدید انتخاب کنند؛ پشت سر خود یک زمین سوخته به جای نگذار.

رهبر حزب یمینا که قرار است در صورت تشکیل کابینه ائتلافی جدید در سرزمین های اشغالی از سوی احزاب مخالف نتانیاهو، برای دو سال نخست متصدی منصب نخست وزیری باشد و پس از آن نیز این منصب را برای دو سال باقی مانده به «یائیر لاپید»، رهبر حزب میانه گرای «یش عتید» واگذار کند، همچنین تصریح کرد: این دولت راستگراتر از دولت کنونی است.

بنت در ادامه نیز گفت: افرادی هستند که دولت وحدت نمی خواهند و خواهان ناکام گذاشتن آن هستند؛ انتقادهایی وجود دارد که باید اجازه (بیان) آن داده شود با این حال همچنین یک کارزار خشونت آمیز در جریان است که در آن، همه روش ها علیه برخی اعضای یمینا و تیکوا هاداشا به کار گرفته می شود تا علیه دولت رای دهند.

نخست وزیر احتمالی کابینه آینده رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر این که انتقال قدرت یک مسئله عادی است، از نخست وزیر کنونی این رژیم درخواست کرد که از تحریک هواداران خود علیه احزاب راست گرای شرکت کننده در ائتلاف تحت رهبری وی و لاپید دست بکشد.

رهبر حزب یمینا با اشاره به این که رهبر حزب لیکود پیشتر با «منصور عباس»، رهبر «فهرست عربی متحد» برای تشکیل کابینه ائتلافی به توافق رسیده بود، تاکید کرد که پیشنهاد دریافتی عباس برای شرکت در کابینه نتانیاهو، از پیشنهاد دریافتی وی برای پیوستن به کابینه تحت رهبری بنت و لاپید سخاوتمندانه تر بوده است.

بنت ضمن تاکید بر این که احزاب راست گرا در ائتلاف تحت رهبری وی و لاپید، در جریان مذاکرات خود با فهرست عربی متحد، خشن تر بودند، خاطر نشان ساخت که فضای خوبی میان همه شرکت کنندگان در ائتلاف جدید وجود دارد و همگان منتظر کار هستند.

یادآور می شود که «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی بامداد پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که رهبر حزب یش عتید به طور رسمی به وی اطلاع داده که می تواند کابینه جدید این رژیم را تشکیل دهد و در نهایت در ماموریت خود برای انجام این کار در آستانه پایان مهلت چهار هفته ای آن، موفق شده است.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه ای، تایید کرده بود که لاپید به ریولین اطلاع داده که کابینه ائتلافی جدید، علاوه بر یش عتید، یمینا و فهرست عربی متحد (دارای ۱۷، ۷ و ۴ کرسی کنست)، احزاب «آبی و سفید» (میانه گرا با ۸ کرسی)، «کار» (چپ میانه با ۷ کرسی)، «اسرائیل خانه ما» (راست میانه با ۷ کرسی)، «تیکوا هاداشا» (راست میانه با ۶ کرسی) و «میرتس» (چپ گرا با ۶ کرسی) را نیز در بر می گیرد و در نتیجه از اکثریت لازم در پارلمان این رژیم یعنی دست کم ۶۱ عضو از مجموع ۱۲۰ عضو آن، برای کسب رای اعتماد برخوردار است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما