شناسهٔ خبر: 47619129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکمیل ۳۰۰ مدرسه خیرساز در آذربایجان شرقی

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی گفت: تا مهرماه امسال ۳۰۰ مدرسه خیرساز به آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کسایی مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی در آیین کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز روستای خلیفه‌کندی حاتم بخش مرکزی هشترود گفت: خیران استان آذربایجان شرقی پارسال تامین ۱۴۰ میلیارد تومان  هزینه در مدرسه‌سازی را تعهد کرده بودند و این مبلغ امسال به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

او گفت: خیران مدرسه‌ساز استان نقش موثری در رفع کمبود‌های نظام آموزشی ایفا می‌کنند و مشارکت آنان روز به روز بیشتر می‌شود.

کسایی احداث مدرسه و فضای آموزشی را یکی از شاخص‌ترین کار‌های نیک و خداپسندانه با آثار ماندگار در جامعه دانست و حمایت خیران را برای احداث واحد‌های آموزشی در مناطق محروم استان را خواستار شد.

 امینیان فرماندار هشترود هم به وجود ۳۴ مدرسه کانکسی، ۷۴ مدرسه تخریبی، ۱۳ مدرسه سنگی و ۲۷ مدرسه فرسوده در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۷ مدرسه خیرساز هم‌اکنون در شهرستان در حال احداث است.

 امینیان گفت:هشترود به ۲۵۰ کلاس درس نیاز دارد که برای احداث آن‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او افزود:احداث یک مدرسه سه کلاسه با ۱۳۶ مترمربع زیربنا و با مشارکت خیران روستا در قالب طرح آجر به آجر آغاز شد.

مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی به دنبال سال‌ها فعالیت افراد خیر در منطقه و با هدف جلب مشارکت و کمک‌های مردمی و دولتی در ساخت و نوسازی مدارس به صورت موسسه خیریه و با همت جمعی از خیران فعال استان در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما