شناسهٔ خبر: 47616618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد،

کرونا جان ۱۲۸ ایرانی دیگر را گرفت / ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر نارنجی

رکنا: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در ایران را تا امروز پانزدهم خردادماه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، دکتر سیماسادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان ، جانباختگان و بهبودیافتگان از کرونا در ایران را تا امروز پانزدهم خردادماه سال 1400 اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۴ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۷۹ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۵۹ دُز رسید گفت:از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با گفتن از اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰ هزار و ۹۴۱ نفر رسید افزود: خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۵۳۷ هزار و ۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.سه هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری تاکید داشت : تا کنون ۲۰ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، در 24 ساعت گذشته مجموعا 189 هزار و 742 دز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و آمار کامل واکسیناسیون به 4میلیون و 758 هزار و 59 دز رسید.

تاکنون 4 میلیون و 178 هزار و 125 نفر در ایران حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند که این آمار معادل 4.9 درصد جمعیت ایران است.

همچنین تاکنون 579 هزار و 934 نفر در ایران هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این رقم فقط معادل 0.7 درصد جمعیت ایران است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 1

برچسب‌ها:

نظر شما