شناسهٔ خبر: 47607187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار: ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان در حال تکمیل است/ مردم حتما در تعطیلات در خانه بمانند+فیلم

استاندار هرمزگان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش بسیاری داشته و با این روند، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و از مردم می‌خواهم در این تعطیلات، حتما در خانه بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی ظهر امروز با بیان این که شهرستان‌های بندرعباس، بستک، بندرلنگه، پارسیان، حاجی‌آباد، قشم، میناب، رودان و جاسک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سیریک و بندرخمیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند، اظهار کرد: هرمزگان در حال حاضر، تنها استان در کشور است که دچار این شرایط شده و این وضعیت پس از دید و بازدیدهای عید فطر ایجاد شد، در حالی که همیشه تاکید و درخواست ما خودداری از مهمانی و دورهمی بود اما بی‌توجهی به این موضوع، موجب افزایش قابل توجه بیماری کرونا در استان هرمزگان شده است.

وی ادامه داد:  با توجه به این شرایط، مردم هرمزگان در این سه روز تعطیلات، حتما در خانه بمانند و هیچ‌گونه خروجی به جز موارد ضروری از خانه نداشته باشند.

 

 

استاندار هرمزگان افزود: همچنین در این تعطیلات، هیچ ترددی نباید بین شهرها و روستاها و حتی محله‌ها انجام شود و مردم از حضور در خیابان ها و اماکن عمومی خودداری کنند تا بتوانیم شیوع بیماری کرونا در هرمزگان را کنترل کنیم.

همتی تصریح: محدودیت‌ها در همه شهرستان‌های استان هرمزگان در حال اعمال و ورودی و خروجی شهرها و روستاها به شدت در حال کنترل است اما این اقدامات تنها با همکاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم نتیجه بخش خواهد بود.

وی گفت:  مردم هرمزگان در همه شهرها و روستاها با احساس مسئولیت، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شرایط سختی برای استان به وجود آمده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش بسیاری داشته و با این روند، ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و به لحاظ پذیرش بیمار دچار مشکل می‌شوند.

همتی  با بیان اینکه گزارش هایی از برگزاری مراسم‌های عروسی در استان داریم، اضافه کرد: این تجمعات بسیار خطرناک است و ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد و اگر توجه نکنیم، جان و سلامتی خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازیم و علاوه بر آن از مردم می‌خواهیم با خودداری از برگزاری مراسم به کادر درمان کمک کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین این شرایط بر روی همه مشاغل تاثیرگذار منفی گذاشته و اگر وضعیت بهتر نشود، مجبور خواهیم بود محدودیت‌ها را بیشتر کنیم و از همه مردم می‌خواهیم برای بهبود اوضاع، مقررات رنگ بندی شهرستان‌ها و همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

** عکس مربوط به دوران کرونا نیست

انتهای پیام/ 88055

نظر شما