شناسهٔ خبر: 47585787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش دمای هوا در سواحل دریای خزر از فردا/ خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: فردا کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در سواحل شمالی کشور پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در ۵ روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش بینی می‌شود افزود: امشب در استان‌های ساحلی خزر و  اردبیل به سبب وزش باد گرم جنوبی دما به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: در روز‌های پنجشنبه و جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در این مناطق اتفاق خواهد افتاد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در شمال خراسان رضوی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود افزود: طی سه آینده در برخی مناطق استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

او یادآور شد: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به سبب وزش باد‌های گرم و مرطوب جنوبی، بارش‌های پراکنده و احتمال رعد و برق برای ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق استان کرمان، استان خوزستان وهمچنین بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور به سبب افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: از امشب تا روز جمعه شرق دریای عمان، مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و دریای خزر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران گفت: فردا آسمان تهران صاف است و در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران ۳۹ درجه و کمترین آن ۲۵ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما