شناسهٔ خبر: 47585602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

منابع خبری از آغاز پنجمین دور نشست میان طرف‌های هسته‌ای در مذاکرات برجامیِ وین خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری اعلام کردند پنجمین دور مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران در گراند هتل وین، اتریش آغاز شده است.

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرده بود مذاکرات امروز برای چند ساعت تا اواخر عصر به تعویق افتاده است.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و اکنون پنجمین دور آن در حال برگزاری است.

اندکی بعد خبرنگاران حاضر در مذاکرات وین از پایان نشست امروز طرف‌های هسته‌ای در گراند هتل خبر دادند.

به تازگی دو منبع آگاه آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس مدعی شده‌اند همزمان با نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روند مذاکرات برجامی در وین رو به کندی رفته است.

این در حالی است که برخی مقام‌های آمریکا هفته گذشته پس از نشست کمیسیون مشترک برجام خوش‌بینی خود درباره این مذاکرات را ابراز داشتند.

روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، در اظهاراتی از پیشرفت در مذاکرات وین درباره برجام خبر داد و گفت: «درباره برخی موضوعات همچنان نیاز به تصمیم‌گیری است.»

پس از آن «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست خبری در بروکسل به برخی اختلاف نظر‌ها در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام اشاره کرد و گفت: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده برجام همچنان متعهد است تا هر کاری را که لازم است برای بازگشت این توافق به روند عادی خود انجام دهد.»

انتهای پیام/ 

نظر شما