شناسهٔ خبر: 47580808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام جزئیاتی از موضوع تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که حماس جزئیاتی از موضوع تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی از جمله آزادی فرماندهان فلسطینی اسیر را بیان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیا الیوم به نقل از منابعی در جنبش حماس جزئیاتی از موضوع تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گفته این منابع، جنبش حماس اصرار دارد کلیه اسیران فلسطینی و در رأس آن‌ها فرماندهان و محکومان به حبس‌های طولانی مدت و مجازات‌های مادام العمر آزاد شوند.

این منابع افزودند: جنبش حماس اصرار دارد فرماندهان فلسطینی ابتدا آزاد شوند چرا که اسامی آن‌ها همواره در توافقنامه "شالیت" مطرح شده است.

روسیا الیوم به نقل از این منابع گفت: تاکنون در این دور از مذاکرات بر سر اینکه چه کسانی و چه تعداد از زندان آزاد خواهند شد، توافق نشده است. رژیم اشغالگر اسرائیلی همچنان از برگزاری مذاکرات غیرمستقیم دراین باره سر باز می‌زند.

در این خصوص یحیی السنوار، رئیس دفتر جنبش حماس در نوار غزه با اشاره به نظامیان به اسارت درآمده ارتش صهیونیستی گفت: حماس با هرگونه وضع شروط در خصوص مبادله اسیران مخالف است.

السنوار پس از دیدار با هیئت امنیتی مصری بر آمادگی برای مذاکرات درباره پرونده مبادله اسیران جدای از مذاکرات برقراری آرامش تأکید و اعلام کرد ما با هرگونه شروط در موضوع مبادله اسیران مخالفیم و اسیرانی که نزد ما هستند یک مسئله انسانی مستقل است. اسیر در برابر اسیر. موضوع اسیران به هیچ گونه تخفیف یا بازسازی یا هرگونه شکستن محاصره نوار غزه یا هیچ گونه دستاورد ملی ربطی ندارد. این دو مسیر مستقل هستند که به هیچ وجه ربطی به هم ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما