شناسهٔ خبر: 47578910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جاسوسی برای آمریکا، اتهام طالبان به وزیر حج و اوقاف افغانستان

گروه طالبان با انتشار مطلبی مدعی شد که وزیر حج و اوقاف افغانستان پیش از این در زندان‌های این کشور برای آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از انتقادات مولوی «محمد قاسم حلیمی» وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان از طالبان، این گروه با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی خود مدعی شد که حلیمی پیش از این در زندان‌های افغانستان برای آمریکا جاسوسی می‌کرد.

مطلب می‌افزاید که وزیر وزیر حج و اوقاف افغانستان «با علم‌اش از اهل باطل دفاع می‌کند و طوری جلوه می‌دهد که اهل حق از حق دفاع نمی‌کنند و از آن به دور هستند».

طالبان ادامه داد که «یکی از اتباع عربی که در سال 2001 توسط آمریکایی‌ها در افغانستان بازداشت شده بود و پس از گذراندن مدتی در «بگرام» و فرودگاه قندهار به گوانتانامو انتقال داده‌ شده بود، اکنون پس از آزادی تایید کرده که او وزیر حج و اوقاف افغانستان را در میان زندانیان دیده است».

این تبعه عرب اضافه کرد که این وزیر کنونی دولت افغانستان جاسوس آمریکایی‌ها و نفوذی آن‌ها در میان اسیران بود و آمریکایی‌ها از طریق این فرد در میان زندانیان نفوذ‌ می‌کردند.

به گفته طالبان، مولوی حلیمی با پرسیدن پرسش‌هایی از جمله محل سکونت و اسامه بن‌لادن و القاعده تلاش می‌کرد از زندانیان اعتراف بگیرد.

وزیر حج و اوقاف افغانستان ماه گذشته در نشستی «ملا عمر» بنیانگذار طالبان را «شهید» خواند اما با مقصر دانستن طالبان کنونی در کشتن غیرنظامیان گفته بود که آن‌ها «استقلال و تقوای ملا عمر» را ندارند.

انتهای پیام/.

نظر شما