شناسهٔ خبر: 47575631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیگیری قطعی برق ۸۵؛

قطعی برق فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد می کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با قطعی برق، هزینه سنگینی به واحدهای مرغداری و دامداری وارد می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیر قطعی برق در بخش کشاورزی اظهار کرد: در بخش کشاورزی اکثر چاه‌ها در تامین آب و سایر مصارف از برق استفاده می‌کنند که در وهله اول قطعی برق هزینه سنگینی ناشی از سوختن تجهیزات بر دوش کشاورزان وارد می‌کند.

او افزود: قطعی روزانه برق برای مدت زمان بیش از ۲ ساعت علاوه بر خسارت به تجهیزات چاه، منجر به ایجاد خسارت ناشی از تلفات به واحدهای دامداری و مرغداری هم‌ می‌شود؛ چرا که سیستم خنک کننده این واحدها با برق کار می‌کند که قطعی برق، تولیدکنندگان را با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌کند.

  • بیشتر بخوانید

واردات برق با هدف تامین نیاز کشور افزایش یافت

ملک زاده ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی کشاورزان برای آبیاری در ساعات مشخص، قطعی برق موجب شده تا آنها نتوانند از سهمیه خود استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قطعی برق منجر به خسران واحدهای گلخانه‌ای می‌شوند، بیان کرد: با قطعی یک تا ۲ ساعت برق خسارت به گلخانه‌های هیدروپونیک به ویژه تولید گل و گیاه وارد می‌شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان با بیان اینکه هزینه یک پمپ چاه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: با سوخت پمپ چاه، کشاورزان درآمد یک سال خود را باید صرف جایگزین کردن آن کنند که در شرایط فعلی قادر به تأمین مجدد آن نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما