شناسهٔ خبر: 47573523 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برق همه استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز قطع می‌شود

معاون قضایی دادستان کل ایران خواستار برخورد قاطع همه دادستان‌های کشور با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا خشنودی با ارسال نامه‌ای ۴ بندی خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق، خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و همکاری با وزارت نیرو شد.

در این نامه همچنین با اشاره به مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی و هیات وزیران آمده است: با توجه به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورهای صادره در این خصوص لازم است در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

همچنین بر اساس مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رئیس جمهور در جلسه ۵ خرداد هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریورماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور برای جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیانبار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هموطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی به‌عمل آورند.

همچنین تاکید شده که برای شناسایی و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، همکاری لازم را با وزارت نیرو  انجام دهند و با آموزش ضابطان تحت امر در این خصوص، در کشف و تعقیب مجرمان تسریع لازم به عمل آید.

از سوی دیگر خواسته شده تا در شورای تامین محل خدمت به نحو موثر شرکت و در اتحاذ تصمیم‌های قاطع و قانونی برای حل معضل موجود اهتمام لازم انجام شود.

با استفاده از ظرفیت‌های شرکت توانیر و دستگاه‌های نظارتی نسبت به شناسایی و ضبط دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اقدام و نظارت و پیگیری لازم تا ختم دادرسی، حصول نتیجه و برخورد قاطع قانونی به عمل آید.

همچنین باید با وزارت نیرو در جهت اجرای تصمیم‌های اتخاذ شده مبنی بر توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز تا اطلاع ثانوی و همچنین اقدام عاجل برای قطع برق همه انشعاب‌ها محل استفاده غیرمجاز استخراج رمز ارز همکاری لازم صورت گیرد.

نظر شما