شناسهٔ خبر: 47558449 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جرایم مالیاتی یک واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری بخشیده شد

در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، با بخشودگی جرایم مالیاتی یک واحد صنعتی نساجی در استان موافقت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، مشکلات و موانع تولید پنج واحد صنعتی بررسی و برای رفع آن راهکار‌های عملیاتی ارائه شد.

همچنین مقرر شد برای بدهی بانکی یک واحد صنعتی غیرفعال فرصت راه اندازی مجدد به این کارخانه داده شود، اما چنانچه این واحد فعال نشود و با بانک عامل به توافق نرسد، کمیته قضایی حمایت از تولید در این خصوص ورود پیدا کند.

بیشتر بخوانید

مشکل حمل و نقل یک واحد معدنی هم در این نشست مطرح و مقرر شد تا در این خصوص به این واحد مساعدت شود.

مشکلات مالیاتی، بدهی بانکی و بیمه‌ای از دیگر مشکلات مطرح شده تعدادی دیگر از واحد‌های تولیدی استان بود که در این نشست مطرح و مقرر شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در رفع این موانع همکاری شود.

در این نشست، با بخشودگی جرایم مالیاتی یک واحد صنعتی نساجی در استان نیز موافقت شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمام تلاش دولت کمک به رونق تولید است و در این میان برای رفع موانع موجود باید برای پاسخگویی به انتظارات باید راهکار قانونی ارائه داده شود.

او افزود: بی‌شک اهتمام مدیران و دستگاه‌های دولتی کمک به تولید و رفع دغدغه‌ها و موانع بخش تولید است، اما خواسته‌ها و انتظارات باید در چارچوب قانون و مقررات باشد.

عباسی اضافه کرد: بخشی از مشکلات فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان در خصوص مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه است که با رایزنی با دستگاه‌های مرتبط سعی در رفع این مشکلات شده است، اما تصمیم‌گیری‌ها باید مطابق مقررات باشد.

او اظهار داشت: با رونق تولید علاوه بر اشتغالزایی، حرکت اقتصاد به سمت توسعه و آبادانی شتاب می‌گیرد، اما چنانچه واحدی از چرخه تولید بازماند بی‌شک مشکلات و موانع بزرگی فراروی آن قرار می‌گیرد.

عباسی ادامه داد: نبود مواد اولیه و چالش‌های تأمین آن بسیاری از واحد‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است، از همین رو نباید مشکلات این حوزه را فقط به مسائل داخلی ربط داد و باید واقعیت‌ها را درنظر گرفت.

انتهای پیام/ع

نظر شما