شناسهٔ خبر: 47556049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محکوميت جنايت‌‌هاي رژيم صهيونيستي عليه روزنامه‌نگاران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ده‌ها فلسطینی روز دوشنبه با تجمع مقابل مقر اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین در شهر رام الله، اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به روزنامه نگاران را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تجمع با فراخوان اتحادیه روزنامه نگاران و مقابل مقر این اتحادیه و در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن روزنامه نگاران فلسطینی برگزار شد.
ناصر ابوبکر رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین در این تجمع اعلام کرد، نظامیان اشغالگر با تصمیم رسمی رژیم تروریستی خود روزنامه نگاران فلسطینی را هدف قرار می‌دهند.
ابوبکر افزود، رژیم اشغالگر یوسف ابو حسین روزنامه نگار فلسطینی را در غزه به قتل رساند و در کمتر از یک ماه گذشته بیش از 250 نفر دیگر را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه زخمی کرد.
وی خاطر نشان کرد، رژیم اشغالگر در جریان تهاجم نظامی به نوار غزه 33 نهاد رسانه‌ای و اطلاع رسانی را به طور کامل ویران و بیش از پنج موسسه دیگر را تخریب جزئی کرد. رژیم اشغالگر همچنین خانه‌های 50 روزنامه نگار را تخریب کرد.
رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین افزود: رژیم اشغالگر این جنایت‌ها را در برابر دیدگان سراسر دنیا انجام داد. وی متعهد شد، محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیلی به جرم ارتکاب جنایت‌هایشان علیه روزنامه نگاران را پیگیری خواهد کرد.
در این تجمع اعتراضی شماری از فعالان، شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان سندیکا‌ها حضور داشتند و با سخنرانی‌های خود از عملکرد روزنامه نگاران فلسطینی قدردانی و با آنان در برابر حملات نظامیان صهیونیست ابراز همبستگی کردند.
نظامیان اشغالگر صهیونیست از 10 مه حملات وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر این حملات، 248 فلسطینی از جمله 69 کودک، 39 زن و 17 سالخورده به شهادت رسیده و 1910 نفر نیز زخمی شدند.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از 12 روز ناتوانی در متوقف کردن عملیات موشکی گروه‌های مقاومت، در یک نشست سه ساعته، به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

نظر شما