شناسهٔ خبر: 47553451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد؛

ضرورت اهتمام دانشگاه‌های کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان این که چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است، گفت: ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه‌های کشورمان باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته اهتمام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، نشست تخصصی همکاری‌های علمی، فناوری و دانشگاهی در برنامه راهبردی ایران و چین، سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، معاونان وی، معاونان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و تنی چند از مقامات سایر دستگاه‌های مرتبط در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با تاکید بر اینکه چین مسیر توسعه اقتصادی، فنی و علمی خود را در ۲۵ سال اخیر پیدا کرده است، اظهار کرد: شتاب رشد و توسعه چین بسیار حیرت‌آور است و در طول قرن اخیر کشوری نبوده که از چنین رشد شتابنده‌ای برخوردار باشد و اینکه چگونه راه خود را پیدا کرده است باید در گروه‌های علمی ما مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: چین در مسیر توسعه اقتصادی و فنی اولویت‌دهی را به برنامه‌های کلان خود داده است و اولویت اول خود را تولید قرار داده و ارزش افزوده تولید را پشتوانه فناوری پیشرفته کرده و سپس به توسعه علمی پرداخته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، در ادامه تصریح کرد: کشور چین تمام یافته‌های مالی فناوری را پشتوانه توسعه و پیشرفت نموده و لذا ارتباط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولویت باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته باشد. چین در زمینه هوش مصنوعی سرآمد دنیا است و ارتباطات فناوری به این معنا است که هر کدام از دانشگاه‌های کشورمان باید در حوزه فناوری‌های پیشرفته اهتمام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از پژوهشگاه‌های ما نقاط قوت عرصه علم و دانش به شمار می‌روند که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید از طریق همین پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها اولویت کاری خود را به فناوری پیشرفته بدهد و با این هدف با کشور چین ارتباط برقرار شود و حتی تبادلات هم‌سطح انجام شود. در حقیقت کشور چین برای ما یک فرصت به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما