شناسهٔ خبر: 47549642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)

آغاز طرح آبرسانی به ۵۰۰ روستا / به احترام مردم تاکنون واکسن نزده‌ام

رئیس ستاد احرایی فرمان امام (ره) گفت: به دلیل وجود معضل خشکسالی، طرح‌های مختلف آبرسانی در ۵۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستای کشور و امضای تفاهم نامه احیای ۳۰۰ قنات کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به خشکسالی فعلی مردم در نقاط مختلف کشور دچار مشکلات و چالش‌های زیادی هستند.

وی گفت: ۱۷۰۰ روستا از سال گذشته تا کنون مشمول طرح آب رسانی شده اند و مشکلات روستا‌های محروم از آب آشامیدنی سالم به مرور حل خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: آبرسانی‌های فوق به صورت لوله‌کشی خواهد بود.


مخبر با اشاره به آغاز اجرای طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستا از امروز ۱۱ خرداد ماه سال جاری گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه مجموع طرح‌های آبرسانی فوق خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی "ره" گفت: واکسن کرونای کوو ایران برکت یکی از بهترین واکسن‌های موجود است و من تا کنون برای احترام به مردمی که به آسانی به واکسن دسترسی ندارند واکسن نزده‌ام.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: در تیر ماه ۸ میلیون دوز، در مرداد ماه ۱۲ میلیون و در شهریور ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و تا پایان شهریور در مجموع ۵۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

مخبر تصریح کرد: جان افراد مثل اقلام خوراکی نیست و نباید معطل هیچ تولیدی در کشور بمانیم و با توجه به روند فعلی، امسال همه مردم واکسینه خواهند شد.

وی گفت: به طور معمول بین ۱۲ سال تا ۱۴ سال طول می‌کشد که واکسن وارد بازار شود اما با توجه به شرایط اضطراری ناشی از کرونا این مدت کاهش پیدا کرده و همه کشورها طی مدت کوتاه واکسن را وارد کردند.

مخبر افزود: بر اساس گفته‌های وزیر بهداشت مجوز تزریق عمومی واکسن کووایران برکت را در هفته جاری صادر می‌کند.

وی در مورد صادرات واکسن کووایران برکت به سایر کشورها تصریح کرد: در تلاش هستیم که پس از تکمیل راه اندازی ۳ خط تولید که ظرفیت تولید ماهانه ۳۰ میلیون دوز واکسن را دارا است و البته پس از انجام واکسیناسیون عموم مردم کشور، کار صادرات واکسن کووایران برکت را پیگیری کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در حال حاضر ۷ کشور مکتوب درخواست واردات کردند که از گفتن نام آنها معذور هستم.

نظر شما