شناسهٔ خبر: 47545270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:

حدود ۱۴ هزار تفاهم نامه کاهش مصرف با مشترکان توزیع برق هرمزگان منعقدشد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق هرمزگان گفت: امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تفاهم نامه کاهش مصرف برق با مشترکان، تجاری،صنعتی، اداری و کشاورزی آستان برای همکاری در ساعت اوج بار منعقد شده است.

صاحب‌خبر -

هاجر عبدی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از ابتدای امسال تاکنون یکهزارو ۴۰۰ مشترک اداری، ۲ هزارو ۴۰۰ مشترک تجاری، یکهزارو ۲۰۰ مشترک صنعتی و هشت هزارو ۷۰۰ مشترک کشاورزی برای همکاری در کاهش مصرف در ساعت اوج بار با عنوان برنامه پاسخگویی بار اعلام همکاری نموده‌اند. 
 عبدی اظهار داشت: این تفاهم نامه ها در چند بخش با مشترکان به امضا رسیده است که طی آن مشترکان در صورت همکاری با این شرکت از پاداش مصرف بر روی صورتحساب برق خود بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه ها گفت: این تفاهم نامه ها در بخش‌  استفاده از مولدهای برق اضطراری، کاهش بار در ساعت اوج مصرف، جابجایی تعطیلات هفتگی به روزی غیر از جمعه و قطع بار ۲۴ ساعته با مشترکان بسته می‌شود.  عبدی اضافه کرد: واحدهای صنعتی با تغییر ساعت فعالیت از اوقات اوج بار به زمان کم باری و یا جابجایی تعطیلات هفتگی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. 
وی گفت: مشترکان کشاورزی نیز با خاموش نمودن موتورهای پمپاژ آب و استفاده از مولدهای دیزلی می‌توانند در ساعت اوج مصرف با شرکت توزیع برق هرمزگان همکاری کنند.
ابن مسوول اضافه کرد: باتوجه به اینکه هزینه برق در ساعت اوج بار بیشتر از سایر ساعت محاسبه می‌شود، مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش هزینه های برق مصرفی، موجب افزایش پایداری نیز می‌شود.
وی در ادامه به مصوبه وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: از ابتدای خردادماه جاری نیز سازمان های دولتی موظف شدند مصرف برق خود را در ساعت کاری به نصف کاهش داده و در وقت غیر اداری فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مصرف خود استفاده کنند.
شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در حال حاضر ۷۱۵ هزار مشترک دارد.

نظر شما