شناسهٔ خبر: 47545024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) و امام خمینی(ره) در شیراز

زینب شهریاری

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ، ویژه برنامه های این آستان مقدس را به مناسبت ایام سوگواری شهادت رئیس مکتب تشیع، رحلت رهبر فقید و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد سلامی در تشریح برنامه‌ها که با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در صحن احمدی برگزار می شود، گفت: پنجشنبه ۱۳ خرداد، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین علی رضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به ایراد سخن می پردازد و در ادامه حاج مهدی سروری دعای روح‌بخش کمیل را قرائت خواهد کرد. جمعه از ساعت ۷ صبح نیز دعای پرفیض ندبه با نوای ایشان در حرم مطهر طنین انداز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان مقدس شاهچراغ(ع)، سلامی افزود: شنبه ۱۵ خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر، پیرامون فضایل و مناقب صادق آل محمد(ص) سخنرانی می کند و در ادامه حاج مهدی سروری در رثای شهادت این امام همام، مرثیه سرایی خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی ادامه داد: یکشنبه ۱۶ خردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، خادمان حرم مطهر، هیئات مذهبی و عموم دلدادگان این امام همام در مدرسه علمیه خان، تجمع و ضمن سوگواری به سمت حرم مطهر حرکت و در صحن این بارگاه منور، به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند. در شام شهادت نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام میرشکاری به ایراد سخن می‌پردازد و حجت‌الاسلام فاطمی امجد مرثیه سرایی می‌کند.

سلامی گفت: برای این ایام سوگواری، مسابقه اینترنتی "مکتب تشیّع" از ۱۱ تا ۱۷ خرداد، در نظر گرفته شده است که علاقه مندان برای مطالعه منبع و شرکت در آزمون آنلاین می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و بعد ازظهر و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ساعت ۱۹ روز پنجشنبه، از دیگر برنامه‌های این ایام سوگواری است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما