شناسهٔ خبر: 47537836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران:

"کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر" سومین دغدغه‌ تهرانی‌هاست

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مهمترین مطالبه و دغدغه مردم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، در نشست خبری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران  انجام شد، گفت: شهرداری از ابتدا مسأله نیاز اجتماعی را دنبال می کرد و بیشترین سالن صندلی در تهران را شهرداری تهران ساخته است. کالبدهای فیزیکی متعددی در شهرداری تهران ساخته شده و در محلات تهران نیز سرای محله ایجاد شده است.

او ادامه داد: در دوره اخیر مدیریت شهری رویکرد کلی شهرداری تهران شهری برای همه بوده است اگرچه در نیمی از این دوره مردم درگیر با کرونا بوده اند و فعالیت های اجتماعی مستلزم حضور در صحنه فراهم نبود اما در شهرداری تلاش کردیم هم با کرونا مقابله کنیم و هم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

یگانه با بیان اینکه ریل گذاری تازه از شعار تهران شهری برای همه به سمت "جان تو جان شهر" رفته و افزود:هدف از این اقدام آن است که شهر جایی شاد برای همه و شهری امن برای زنان باشد، اگر قرار باشد زنان از فضای شهری استفاده کنند زنان باردار و مادران بچه‌های خردسال باید از آن استفاده کنند.

جوادی یگانه با بیان اینکه عدالت مساله اصلی این معاونت  است اظهار کرد: در نظرسنجی تابستان ۹۶ بعد از آلودگی هوا و ترافیک، کم شدن فاصله شمال و جنوب شهر مهمترین مطالبه و دغدغه مردم بود. به همین دلیل شهرداری در حریم شهر تهران کارناوال‌ها را برای اولین بار راه انداخت و کنسرت‌ها را برای مردم جنوب شهر در پارک‌ها برگزار کرد. در مددسراها و گرم‌خانه‌ها هم کنسرت برگزار کردیم. شهرداری در فضای کرونایی فضایی دسترسی به اساتید را به دانش آموزان داد.

معاون شهردار تهران درباره گرمخانه‌ها گفت: مساله آسیب‌های اجتماعی مهم است و فوت ۱۴ نفر در سال ۸۳ باعث ایجاد گرم‌خانه‌ها شد. در دوره جدید  فعالیت گرم‌خانه‌ها ۲۴ ساعته شد و تمام افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند را پوشش می‌دهد و امروز کسی در سطح تهران نیست که جای خواب و غذای گرم نداشته باشد.

جوادی یگانه با اشاره به بخشنامه شهردار در ممنوعیت زباله گردی کودکان گفت: در این موضوع به جای برخورد با جمع‌آوری کودکان، با افرادی که این کودکان را به کار می‌گیرند برخورد می‌کنیم و فرقی نمی‌کند که پیمانکار شهرداری باشد یا فرد دیگری.

او با اشاره به اقدامات این معاونت در ایام کرونا گفت: شهرداری تهران برای ۱۸ هزار نفر از خانواده‌های که عزیزانشان را در پی شیوع کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد.

معاون شهردار تهران گفت: به زودی کارت تکریم سالمندان در قالب کارت منزلت صادر می‌شود.

نظر شما