شناسهٔ خبر: 47537202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوستان «حیدربابا» با صرف ۲۸۵ میلیارد ریال در تبریز احداث شد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز گفت: بوستان محله‌ای «حیدربابا» با حدود ۱۰ هزار مترمربع مساحت و با صرف ۲۸۵ میلیارد ریال در این شهر تملک و اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج شهین‌باهر، روز دوشنبه در بازدید از این بوستان شهری افزود: این بوستان در راستای تداوم برنامه حفظ و تبدیل باغات قدیمی واقع در داخل شهر به بوستان و مراکز تفریحی و گردشگری و مانعی برای تغییر کاربری باغات تبریز به فضاهای مسکونی و تجاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این بوستان به عنوان چهل و پنجمین بوستان محله ای دوره فعلی مدیریت شهری در تبریز احداث شده است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پارک حیدربابا، طرح توسعه آن نیز با تملک باغات همجوار و ادغام آن با این پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه اجرای این پارک نقش موثری در افزایش سرانه فضای سبز و توسعه فضاهای رفاهی و تفریحی شهروندان دارد، گفت: سلامتی، آسایش و آرامش شهروندان اولویت اول و مهمترین مساله زمان کنونی شهرهای جهان است که مورد غفلت واقع شده و حوزه‌های عمرانی بر آن ارجحیت یافته است.

شهین باهر، با بیان اینکه پارک حیدربابا در چایکنار و پشت بیمارستان استاد شهریار واقع بوده و از نیازهای اصلی منطقه یک شهرداری تبریز است، ادامه داد: تلاش مجموعه شهرداری تبریز احیای باغ شهر تاریخی تبریز است و پارک‌ های محله‌ای در مناطق مختلف شهر هم بر همین اساس احداث می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما