شناسهٔ خبر: 47530301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استقرار توده هواي گرم در بيشتر مناطق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس هواشناسی گفت: توده هوای گرم تا پایان هفته در بیشتر مناطق حاکم خواهد بود و افزایش 5 تا 8 درجه ای دما را خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر تغییرات دمایی داریم و امروز و فردا که سوی جریانات هوای در این مناطق شمالی خواهد بود؛ کاهش دمای بین 6 تا 10 درجه در گیلان مازندران گلستان و استان اردبیل پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت: پس فردا سوی جریانات هوا جنوبی می‌شود و بر میزان دمای هوا به میزان 5 تا 8 درجه افزوده می‌شود، اما پنجشنبه دوباره با شمالی شدن سوی جریانات هوا در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر در انتظار کاهش دما هستیم.
ضرابی افزود: تا پایان هفته در بیشتر نقاط کشور توده هوای نسبتاً گرم حاکم است و هوای گرم در اکثر نقاط کشور مستقر خواهد بود و بر میزان دمای هوا در برخی نقاط هم به صورت جزئی در دو تا سه روز آینده افزوده می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: پدیده دیگر وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود مثل شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان که می‌تواند در این مناطق حتی خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد. این شرایط و در استان خوزستان هم پیش بینی می‌کنیم.
وی افزود: بارش‌های پراکنده‌ای را هم در گیلان و مازندران و گلستان به ویژه در ارتفاعات امروز و فردا پیش رو خواهیم داشت. سرعت وزش باد هم به حدی هست که در خلیج فارس به ویژه بخش‌های شمالی و مرکزی آن؛ آب‌های مواج و متلاطم از امروز به بعد تا پایان هفته در پیش داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، ضرابی گفت: امروز و فردا این شرایط بویژه در شرق دریای عمان را در دریای عمان هم خواهیم داشت و البته آب‌های دریای خزر هم امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

نظر شما