شناسهٔ خبر: 47527294 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

افزایش نسبی دمای هوا تا پایان هفته/ خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور خبر داد و تا پایان هفته جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای اغلب نقاط کشور پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، تا آخر هفته جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود که هوای گرم در کشور به ویژه در نیمه جنوبی کشور تا اواخر هفته ادامه دارد.

امروز با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر در استان‌های شمالی، اردبیل و خراسان‌شمالی هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد که بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را نیز خواهیم داشت.
 
دمای هوا فردا در اردبیل و روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر به سبب وزش باد گرم جنوبی بین ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد. پنجشنبه مجدداً با توجه به شمالی شدن جریان های، دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۵ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت؛ در سایر مناطق کشور توده هوای به نسبت گرم تا چهار روز آینده همچنان مستقر خواهد بود.
 
همچنین امروز و فردا در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است و این شرایط از امروز تا روز پنجشنبه در استان خوزستان رخ خواهد داد.
 
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی ساعات در شمال غرب و غرب کشور و دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود.
 
بعد ازظهر امروز و فردا خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود؛ همچنین از بعدازظهر امروز تا روز پنج‌شنبه ‌در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق دریای عمان و در استان سیستان و بلوچستان‌، در سواحل، افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر و دور از ساحل تا دو متر پیش‌بینی شده است که در این راستا ‌احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد.
 
آسمان تهران امروز صاف در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ حداکثر و حداقل دما در تهران ۳۶ و ۲۵ درجه خواهد بود.
 
انتهای پیام

نظر شما