شناسهٔ خبر: 47519749 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واکسیناسیون با واکسن ایرانی به زودی

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: چهار واکسن در فاز ۳ و بالینی هستند که شامل ۲ واکسن برکت و ۲ واکسن انستیتو پاستور، سریعتر از بقیه به دست ما خواهد رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 دکتر جعفر صادق تبریزی - معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه همچنان کار واکسیناسیون کرونا با استفاده از واکسن‌های وارداتی در حال انجام است گفت امیدواریم از پایان خرداد واکسن ایرانی در اختیار داشته باشیم و واکسیناسیون را از طریق تولیدات داخلی انجام دهیم.
وی گفت: چهار واکسن در فاز ۳ و بالینی هستند که شامل دو واکسن برکت و انستیتو پاستور است که کار مشترک با کوباست به نظر می‌رسد که سریعتر از بقیه به دست ما خواهد رسید.
وی گفت تاکنون حدود ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند و حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن توزیع کردیم و همچنین ۴۵۱ هزار نفر در سامانه سلامت نام نویسی کرده اند و برای حدود ۳۵۵ هزار نفر نوبت داده شده و یا واکسن تزریق شده است و مابقی تا قبل از ظهر فردا نوبت دهی خواهد شد.
وی ادامه داد: پیامک واکسن برای افرادی ارسال می‌شود که در سامانه سلامت ثبت نام کرده باشند و کسانی که ثبت نام نکرده اند در حال حاضر برنامه‌ای نداریم مگر اینکه جزء جمعیت تحت پوشش ما باشند
او توصیه کرد کسانی که جزء جاماندگان تزریق واکسن هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت و ثبت نام برای تزریق واکسن اقدام کنند.
 
 
<div id="video-display-embed-code_388224" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/817969/388224?width=400&height=300"></script></div>

دکتر فلاح: طی یک هفته آینده تزریق فاز دوم واکسن کوو پارس انجام می شود.

آقای دکتر فلاح - معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دیگر میهمان این برنامه در خصوص پیشرفت‌های واکسن کووپارس گفت: از دهم اسفند ماه گذشته فاز اول را شروع کردیم و همچنین از پنجشنبه گذشته فاز دوم را آغاز کردیم، گزارش فاز اول را در دو هفته اخیر به سازمان غذا و دارو ارایه کردیم و از پنجشنبه‌ای که گذشت فاز دوم را نیز آغاز و در دور روز گذشته این واکسن به ۵۰ نفر تزریق شد.
وی گفت: پیش بینی می‌کینم طی یک هفته آینده تزریق فاز دوم نیز انجام شود.
 
<div id="video-display-embed-code_388226" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/817969/388226?width=400&height=300"></script></div>
 
 
 
 
 

نظر شما