شناسهٔ خبر: 47514585 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر دفتر بازار شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد؛

واگذاری سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان قم

مهاجری از واگذاری سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به ۲۵ خانوار عشایری استان با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا مهاجری مدیر دفتر بازار شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به این‌که این سامانه‌ها با استفاده از اعتبارات داخلی شرکت توانیر از محل اخذ عوارض برق و ۱۰ درصد آورده عشایر واگذار شد، گفت: سامانه‌های قابل حمل خورشیدی امکان جابه‌جایی راحت دارند و استفاده از آن نیز به‌آسانی میسر است.

مهاجری در خصوص نحوه اجرای طرح واگذاری دستگاه‌های سامانه انرژی خورشیدی به عشایر،عنوان کرد: در این طرح خانواده‌های واجد شرایط که در محله‌های ییلاق و قشلاق فاقد شبکه و انشعاب برق می‌باشند، با هماهنگی اداره کل امور عشایر قم از این طرح بهره‌مند شدند.

مدیر دفتر بازار شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان این‌که صنعت برق برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق روستایی را در راستای حمایت و کمک به روستاییان از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مشترکان روستایی و عشایری است.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما