شناسهٔ خبر: 47512370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش سازمان فضایی انگلیس برای ساخت ماهواره‌های ارتباطی جدید

گروهی از شرکت‌های فناوری فضایی انگلستان در حال ساخت ماهواره‌های ارتباطی با قابلیت جا به جا شدن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی او وی؛ سازمان فضایی انگلیس در قراردادی را به مبلغ ۴۵ میلیون دلار برای ساخت ماهواره‌های ارتباطی جدید با چند شرکت امضا کرد. این ماهواره Joey-sat نام دارد و نمونه آزمایشی ماهواره Sunrise متعلق به سازمان فضایی اروپا است و گفته می‌شود به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ در مدار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

ساز و کار ماهواره ارتباطی Joey-sat

ماهواره Joey-sat توانایی این را دارد که به تغییرات ناگهانی در دستور‌ها یا مواقع اضطراری به سرعت پاسخ دهد. یکی از مزیت‌های دیگر این ماهواره تغییر امواج با کنترل از راه دور است، برای مثال از این ماهواره می‌توان برای تحت پوشش قرار دادن مناطق خاص استفاده کرد. این تکنولوژی Beam-hopping است که به ماهواره امکان می‌دهد ظرفیت خود را از یک پرتو beam به پرتوی دیگر تغییر دهد. این قابلیت با تکنولوژی TDM کار می‌کند که می‌تواند به صورت همزمان سیگنال‌هایی که توسط ماهواره دریافت یا ارسال می‌شود را پردازش کند.

ساخت این ماهواره زیر نظر شبکه ارتباطات ماهواره جهانی به نام OneWeb انجام می‌گیرد. شرکت OneWeb تاکنون ۱۸۲ ماهواره، مربوط به پروژه‌های ماهواره‌های مدار نزدیک به زمین را به فضا فرستاده که تعداد کل ماهواره‌های این پروژه‌ها ۶۴۸ ماهواره است. شبکه OneWeb برای ارائه خدمات اتصال جهانی و انعطاف پذیر به سازمان‌ها و دولت‌ها طراحی شده است. در اواخر سال ۲۰۲۱، OneWeb شروع به ارائه خدمات تجاری در سراسر مناطق قطب شمال و گسترش آن به پوشش جهانی در سال ۲۰۲۲ می‌کند.

تلاش سازمان فضایی انگلیس برای ساخت تکنولوژی ارتباط جدید

گفتنی است که بر اساس این قرارداد بخش اصلی ماهواره Joey-sat که همان سیستم برقراری ارتباط است را شرکت SatixFy با مبلغ ۳۵ میلیون دلار می‌سازد. شرکت Celestia با اعتبار ۶.۲ میلیون دلاری بخش آنتن زمینی را برای برقراری ارتباط زمین با ماهواره می‌سازد که این امر می‌تواند کارایی هر ماهواره را به طور قابل توجهی افزایش بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما