شناسهٔ خبر: 475119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان:

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۳۱ تیر است

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان گفت:‌ مؤدیان تنها تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مراد امیری امشب در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوع خوداظهاری مطلب بسیار مهمی است و باید به طور کامل اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: تمامی مؤدیان مالیاتی باید بدانند براساس قانون شرط استفاده از معافیت‌های مالیاتی تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر مؤدیان مالیاتی به موقع و براساس ضوابط و قوانین اقدام به تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی خود نکنند علاوه بر اینکه از معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شوند مشمول جریمه‌های مالیاتی هم خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا امروز حدود 45 درصد از مؤدیان اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود کرده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه عده زیادی از مؤدیان اطلاع کافی ندارند که در صورت عدم تحویل اظهارنامه‌های خود با چه عواقبی روبه‌رو خواهند شد.

امیری اضافه کرد: همچنان حدود 50 درصد از مؤدیان اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود نکرده‌اند که امیدواریم در فرصت‌ زمان باقی مانده این کار را انجام دهند تا مشمول معافیت‌های مربوطه شوند.

وی یادآور شد: امسال مؤدیان تنها به تکمیل اظهارنامه‌های الکترونیکی می‌پردازند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: مؤدیان تنها تا 31 تیرماه فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند پس لازم است هرچه زودتر و قبل از پایان زمان قانونی این کار را انجام دهند.

وی تأکید کرد: باید همه مسئولان مربوطه دست به دست یکدیگر دهند تا موضوع مالیات در میان مردم جایگاه واقعی خود را باز یابد.

امیری در ارتباط با قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: در این قانون قرار نیست تولیدکنندگان از جیب خود مالیاتی بپردازند و این مصرف‌کننده است که باید 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده اجناس را در هنگام خرید بپردازد.

وی در پایان بیان کرد: باید به کسانی که فاکتورهای جعلی ارائه می‌دهند و معاملات غیرواقعی را ارائه می‌کنند هشدار دهیم که این کار در قانون جرم به حساب می‌آید و با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/63028/ذ30/پ3003

نظر شما