شناسهٔ خبر: 47510760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران:

در سربرگ‌های دانشگاه، دانشگاه بدون دخانیات درج خواهد شد / منع خرید و فروش دخانیات در 500 متری دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: بودجه‌ای برای طرح دانشگاه بدون دخانیات تصویب شده است. اطلاع‌رسانی درباره دانشگاه بدون دخانیات انجام شده‌ و لوگوی دانشگاه بدون دخانیات در سایت دانشگاه تهران ایجاد شده است، در سربرگ‌های دانشگاه، دانشگاه بدون دخانیات درج خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|‌‌ سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران در نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات به‌صورت مجازی و حضوری در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به مضرات مصرف دخانیات گفت: سالانه 8 میلیون نفر به‌دلیل مصرف دخانیات فوت می‌کنند یعنی هر 4ثانیه یک نفر به‌دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهد و یک میلیون و 200 هزار نفر به‌دلیل اینکه به‌صورت غیرمستقیم در معرض دود دخانیات قرار گرفته‌اند، جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش ایسنا، او افزود: برای همین خیلی از کشورها قوانین مربوط به منع مصرف دخانیات را تصویب کرده‌اند؛ در کشور ما نیز سال 85 قانون کنترل و مبارزه با دخانیات در اماکان عمومی توسط مجلس تصویب شد. معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران در برنامه راهبردی 5 ساله خود برنامه‌ریزی جامعی در ایجاد محیط سالم دانشگاهی پیش‌بینی کرده است.


وی افزود: ارکان دانشگاه بدون دخانیات در 5 محور برنامه‌ریزی شده است که می‌توان به تدوین و ابلاغ خطمشی دانشگاه بدون دخانیات، پیگیری و منع خرید و فروش دخانیات تا 500 متری مرکز دانشگاهی، پیشگیری از مصرف دخانیات و تبلیغ آن و قطع مصرف دخانیات اشاره‌کرد.


حبیبا با اشاره با اقدامات صورت گرفته برای اجرایی شدن دانشگاه بدون دخانیات گفت: بودجه‌ای به این منظور تصویب شده، اطلاع‌رسانی درباره دانشگاه بدون دخانیات انجام شده‌ و لوگوی دانشگاه بدون دخانیات در سایت دانشگاه تهران ایجاد شده است، در سربرگ‌های دانشگاه، دانشگاه بدون دخانیات درج خواهد شد.

نظر شما