شناسهٔ خبر: 47501951 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبور سیارکی بزرگتر از برج ایفل به زودی از کنار زمین

ناسا اعلام کرد که طی چند روز آینده یک سیارک بزرگتر از ایفل از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد و ممکن است خطری برای زمین نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوز ویک؛ انتظار می‌رود که سیارکی بزرگتر از برج ایفل چند روز دیگر از کنار زمین عبور کند. سازمان فضایی ناسا اعلام کرد این سنگ با سرعتی ۲۰ برابر از گلوله تفنگ حرکت می‌کند. این سنگ عظیم به نام 2021 KT1 معروف است و در تاریخ ۱ ژوئن حدود ساعت ۱۰:۲۴ صبح EDT (ساعت ۱۸:۴۵ سه شنبه ۱۱ خرداد) به سیاره زمین نزدیک می‌شود.

بیشتر بخوانید

جزئیاتی درباره سیارک 2021 KT1

ناسا با بررسی فاصله و اندازه سیارک‌ها نسبت به زمین، میزان خطرناک بودن آن را تعیین می‌کند و این سیارک را در دسته بالقوه خطرناک دسته بندی کرده و به احتمال زیاد این سنگ عظیم بدون وقوع هیچ خطر و مشکلی از کنار زمین عبور کند. کلمه «نزدیک» از نظر کیهانی و در زبان نجوم مفهومی نسبی است و به همین دلیل تخمین زده شده فاصله این سنگ هنگام عبور از کنار زمین حدود ۷ میلیون کیلومتر است.

اگر این فاصله حتی ۱۹ برابر فاصله بین ماه و زمین باشد، ناسا همچنان مسیر عبوری این سیارک را بررسی می‌کند. در هنگام نزدیک شدن به زمین سرعت این سیارک ۶۴ هزار کیلومتر در ساعت است. ناسا قطر سیارک 2021 KT1 را بین ۱۵۰ متر و ۳۲۹ متر تخمین زده است. این بدان معناست که این سنگ به اندازه طول سه زمین فوتبال کنار هم عرض خواهد داشت.

عبور سیارکی بزرگتر از برج ایفل به زودی از کنار زمین

در تصویر، نموداری که مدار 2021 KT1 را نشان می‌دهد، آورده شده و نام و مسیر این سیارک در فضای سفید با رنگ سفید مشخص شده و نام زمین و مدار آن به رنگ آبی دیده می‌شود. دقیقاً می‌توان فهمید که این سیارک چقدر به زمین نزدیک است، اما خطوط عمودی سفید فاصله سیارک از مدار زمین را نشان می‌دهند. در حال حاضر ناسا حدود ۲۶ هزار سیارک نزدیک زمین را ردیابی می‌کند.

عبور سیارکی بزرگتر از برج ایفل به زودی از کنار زمین

آژانس مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین گفته که دلیلی برای نگرانی از نزدیکی این سیارک به زمین وجود ندارد و در وب سایت خود نوشت: "هیچ‌کس نباید بیش از اندازه در مورد برخورد یک سیارک یا ستاره دنباله‌دار به زمین نگران باشد. تهدید هر شخص در اثر سوانح رانندگی، بیماری‌ها، سایر بلایای طبیعی و مشکلات دیگر بسیار بیشتر از اجرام نزدیک زمین است. "

با این حال، این مقاله اضافه می‌کند که احتمال اینکه یک روز سیارکی به زمین برخورد کند کم است، اما امکان این برخورد وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما