شناسهٔ خبر: 47494363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سالمندان قمی از واکسن کرونا استقبال نکردند

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت:تزریق نشدن یک سوم واکسن ها به علت استقبال نکردن جامعه هدف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت استان قم در نشست کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا با اشاره به تزریق ۴۲ هزار دُز واکسن در قم گفت: تاکنون ۵۶ درصد افرادی بالای ۸۰ سال و ۵۸ درصد از افراد بالای ۷۰ سال واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

او میزان واکسن وارد شده به استان را ۶۲ هزار وهفتصد دُز اعلام کرد  و افزود: این که تاکنون یک سوم از واکسن هنوز تزریق نشده به علت استقبال نکردن جامعه هدف است.

محبی  با اشاره به سند ملی تزریق واکسیناسیون گفت: از آنجایی که ما هنوز مجاز به ارائه واکسن به سنین کمتر از ۷۰ سال نیستیم تا از این یک سوم استفاده کنیم بنابراین اطلاع رسانی برای اقناع جامعه هدف ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم کاهش مرگ و میر و قطع زنجیره سرایت را دو مزیت مهم تزریق واکسن دانست و تصریح کرد: اگر استقبال از تزریق واکسن در بین سالمندان پایین باشد باید در موج بعدی منتظر مرگ میر‌های بیشتر باشیم.

استاندارقم قم هم در این نشست نا همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌ها در استان را کم نظیر توصیف و بر لزوم روشنگری مردم در تزریق واکسن کرونا با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در استان تاکید کرد.

گفتنی است:میانگین تزریق واکسن در کشور سه درصد از جمعیت است که این عدد در قم سه دهم درصد است.

انتهای پیام/ش

نظر شما