شناسهٔ خبر: 47474203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان لرستان در حال عبور از موج چهارم کرونا/ ۲۵۴ نفر دیگر مبتلا شدند

گروه استان‌ها- این روزها لرستان در حال عبور از موج چهارم کرونا است و به تبع روند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاسته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روند ابتلا به ویروس کرونا در اواخر سال 99 و اوایل سال 1400 در سطح کشور و استان لرستان به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت اما اکنون که در اوایل خرداد ماه قرار داریم روند ابتلا به این بیماری کاسته شده و در حال عبور از موج چهارم کرونا هستیم.

در استان لرستان هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌ها نارنجی است و با کاسته شدن روند بیماری تختهای بیمارستانی نسبت قبل خلوت تر شده است، به طوری که در فروردین ماه بیش از هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری بودند اما اکنون این رقم به نصف رسیده و هم اکنون نیز 516 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا بستری هستند.

در پی تغییر رنگ شهرستان‌های استان که برای مدت طولانی قرمز بودند پس از رسیدن به وضعیت نارنجی مقداری از محدودیت‌ها کاسته شد و برخی صنوف نیز توانستند که کسب و کار خود را شروع کنند.

و اما با توجه به در پیش رو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، مسئولان همواره تاکید کرده که مردم در ستادهای انتخاباتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد مشکلات بعدی در زمینه گسترش دوباره شیوع کرونا نباشند.

روزانه بیش از 200 نفر در لرستان به کرونا مبتلا می‌شوند

و اما در بحث آمار مبتلایان استان باید گفت روند کاهشی است اما این روند کاهشی به کندی پیش می‌رود و روزانه بیش از 200 نفر در لرستان به کرونا مبتلا می‌شوند و کمتر از 10 نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند.

برای اطلاع از آخرین وضعیت، ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا سخنان  مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان بدین شرح آمده است:

کوشکی در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان لرستان اظهارداشت: با اضافه شدن 254 بیمار جدید آمار مبتلایان به کرونا در لرستان به 115 هزار و 863 نفر رسیده است.

وی افزود: در بحث فوتی‌های ناشی از کرونا نیز طی 24 ساعت گذشته 4 نفر جان خود را از دست دادند که با افزوده شدن این تعداد مجموع فوتی های استان به هزار و 845 نفر رسیده است.

516 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا بستری هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم اکنون نیز 516 بیمار مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند روز گذشته نیز آمارها بستری‍های لرستان 516 نفر بود.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان 359 هزار و 769 نمونه برای انجام آزمایش ارسال شده که به 356 هزار و 228 مورد جواب داده شده است و 240 هزار و 361 مورد منفی بوده است.

انتهای پیام/642/ی

نظر شما