شناسهٔ خبر: 47466470 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مورینیو پر افتخار‌ترین سرمربی منچستریونایتد، البته بعد از خروج فرگوسن!

ژوزه مورینیو بعد از جدایی فرگوسن از منچستریونایتد پر افتخارترین سرمربی این تیم نام گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اوله گونار سولسشیر، سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد شب گذشته با شکست در فینال لیگ اروپا و کسب عنوان نایب قهرمانی، نتوانست اولین عنوان و جام خود را در منچستریونایتد کسب کند و رکورد ضعیف به دست نیاوردن جام در منچستریونایتد را بشکند.

سولسشیر نروژی ۲ سال و نیم پیش و بعد از اخراج ژوزه مورینیو، هدایت منچستریونایتد را پذیرفت و در این مدت حتی یک جام نیز با شیاطین سرخ کسب نکرده و بالاترین افتخار تیم سولسشیر کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ جزیره و لیگ اروپا بوده است.

تیم فوتبال منچستریونایتد، اما بعد از جدایی فرگوسن در سال ۲۰۱۳، ۴ سرمربی مختلف را روی نیمکت مربیگری خود دیده و در این مدت تنها ژوزه مورینیوی پرتغالی موفق به کسب بیش از یک جام شده و با منچستریونایتد ۳ عنوان قهرمانی کسب کرده است.

بعد از فرگوسن، دیوید مویس اسکاتلندی در مدت ۱۰ ماه حضور خود یک جام خیریه را کسب کرد و بعد از او نیز لویی فان خال هلندی در ۲ سال هدایت شیاطین سرخ یک جام حذفی را برای منچستری‌ها به دست آورد.

ژوزه مورینیو، سومین مربی بعد از دوران فرگوسن بوده است و این پرتغالی در ۲ سال و نیم حضور خود در منچستریونایتد یک جام خیریه انگلیس، یک قهرمانی جام اتحادیه و یک عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ اروپا را کسب کرد و با توجه به عملکرد فعلی سولسشیر و به دست نیاوردن هیچ جامی در این ۲ سال، پر افتخار‌ترین مربی منچستریونایتد بعد از دوران فرگوسن همچنان آقای خاص است؛ مربی که شاید هواداران منچستریونایتد اکنون و بعد از شکست در فینال لیگ اروپا بار دیگر به یاد این پرتغالی افتاده باشند.

نظر شما