شناسهٔ خبر: 47460078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاز نخست هتل آپارتمان آستارا با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد

آستارا - ایرنا - فاز نخست هتل آپارتمان پنج ستاره حیران در منطقه کوهستانی و گردشگری حیران شهرستان آستارا استان گیلان، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه پروژه های افتتاحی پنجشنبه ها که دولت از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است، امروز پنجشنبه ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری با ۲ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و با ۲ هزار و ۶۹۷ نفر اشتغالزایی در سراسر کشور با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و یکی از این پروژه ها، فاز نخست هتل آپارتمان آستارا در منطقه کوهستانی و گردشگری و در محوطه تله کابین حیران است که با حضور وزیر نیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار گیلان و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آئین افتتاح این پروژه کمک به بهبود رفاه اجتماعی جوامع محلی، بازگشت بناها و بافت های تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از هدف های پروژه های اجرایی این وزارتخانه اعلام کرد.

علی اصغر مونسان افزود: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی در بحث اقامتگاه ها به کارهای ابتکاری وزارتخانه متبوع اشاره کرد و گفت: در این حوزه از ظرفیت های تاریخی کشور بهره گرفته ایم و در خصوص تصویب سند راهبردی گردشگری کشور نیز قبلاً برنامه مدونی نداشتیم که خوشبخانه در دولت دوازدهم این سند تصویب شد و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری نیز اجرا شده است.

وزیر میراث فرهنگی نظام جامع آموزش گردشگری کشور را یکی از نیازمندی‌های این صنعت عنوان کرد و ادامه داد: با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد.

مونسان گفت: تعداد تخت های اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود ۲۰۰ هزار تخت بود و اکنون به ۴۶۵ هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و ۵۴۱ باب به ۲ هزار و ۳۴۲ باب افزایش یافته است و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم گردی نیز به مجموعه اقامتگاه ها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ باب هتل با ستاره های چهار و پنج در کشور داریم بیان کرد: ۶۷۰ هتل دیگر نیز درحال ساخت است که ۱۷۵ مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاد تومان در حال اجر است.

مونسان افزود: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیدهاسن. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری ان هستیم. علاوه براین ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.

او ادامه داد: بیش از ۳۴ هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از ۴۸۰ اثر ثبت ملی را  نیز به ثبت ملی رسانده ایم و امروز ۵۳۶ پروژه با دستور رئیس جمهوری در استان های مختلف ایران به بهره برداری می رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اظهار داشت: امروز در گیلان در یکی از زیباترین نقاط دنیا و یکی از قطب های زبیای گردشگری ایران هستیم و با تله کابین از استان اردبیل پایین آمده و به استان گیلان وارد شدیم و امروز هتل پنج ستاره در این منطقه گردشگری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخش های آسیب پذیر از کرونا در بودجه امسال ایجاد شده است و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

مدیرعامل منطقه گردشگری حیران آستارا نیز در خصوص پروژه هتل پنج ستاره آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: مساحت کل پروژه هتل آپارتمان حیران هشت هزار و ۳۸۱ متر مربع است و ساخت آن از سال ۹۰ با همت احمد علی رستمی سرمایه گذار بخش خصوصی در پنج طبقه با ظرفیت اسکان ۱۴۴ مسافر و با امکاناتی نظیر کافی شاپ، ۷۲ سوئیت، فروشگاه و امکاکن تفریحی و اقامتی مناسب آغاز شده بود.

میرصادق سیدی افزود: این پروژه با ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون تسهیلات بانکی در حال تکمیل است و فاز نخست آن شامل طبقه سوم، چهارم و لابی آن است و با افتتاح این مرحله، زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی، پروژه هتل آپارتمان حیران آستارا تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و در کل، زمینه اشتغال ۵۰ نفر فراهم خواهد شد و به دلیل ارتفاع کوهستان حیران و تعطیلی مراکز تفریحی آن در فصل زمستان، عمده فعالیت هتل آپارتمان حیران به فصول گرم و معتدل سال محدود خواهد شد.

کوهستان و گردنه حیران آستارا در حدفاصل این شهرستان و استان اردبیل با داشتن چشم اندازهای طبیعی، تله کابین و اماکن و امکانات اقامتی و تفریحی متعدد از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران محسوب می شود و همواره حجم زیاد تردد خودرو را شاهد است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد و پیش از شیوع کرونا، هر سال میزبان چند میلیون مسافر و گردشگر بود و مرز این شهرستان نیز با تردد بیش از ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی در سال، سومین مرز پر تردد کشور محسوب می شد.

نظر شما