شناسهٔ خبر: 47453326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مانع تراشی جدید سناتورهای آمریکایی در برابر بازگشت احتمالی به برجام

برخی سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با ارائه طرحی قصد دارند تا بازگشت احتمالی این کشور به برجام را مشروط به تایید کنگره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از نمایندگان حزب جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کردند تا به موجب آن از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

این مسئله باعث می‌شود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مجبور شود قبل از انعقاد هرگونه توافق با ایران تایید کنگره را دریافت کند.

این طرح در صورت تصویب، مانع بزرگی بر سر راه دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران و مانعی برای امضای هرگونه توافق پیش از تایید نهایی کنگره خواهد شد.

احتمالا این طرح از سوی دموکرات‌ها رد خواهد شد و تنها جمهوریخواهان آن را تایید می کنند. البته برخی از دموکرات‌ها نیز در سال ۲۰۱۵ مخالف برجام بودند.

«ران جانسون» قانونگذار جمهوریخواهی است که این طرح را ارائه کرده و تاکنون موفق به جلب نظر چندین سناتور هم حزبی خود شده است.

اکنون جانسون در بیانیه‌ای گفت: «دشمنان ما می‌دانند که دولت بایدن راه ضعیف و فاجعه‌بار اوباما را طی خواهد کرد، از همین رو ضروری است هرگونه توافقی که بایدن با ایران انجام دهد به تایید سنا برسد.»

انتهای پیام/

نظر شما