شناسهٔ خبر: 47452672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی: حفظ آرامش و امنیت، اولویت کنونی استان است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی بر مشخص بودن تکلیف همه دستگاهها در چارچوب "قانون انتخابات" تاکید و بیان کرد: حفظ آرامش و امنیت، اولویت کنونی استان است و مُر قانون باید در روند برگزاری انتخابات همزمان ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری رعایت شود.  

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در همایش فرمانداران شهرستانهای ۳۳ گانه خراسان رضوی در مشهد افزود: بر این اساس به هیچوچه پذیرفته نیست که سلائق فردی در حوزه‌های مرتبط با انتخابات اعمال شود.
وی ادامه داد: فرمانداران باید دقت کنند تا از هرگونه اقدامی که شائبه حمایت از هر یک از نامزدهای انتخاباتی را ایجاد می‌کند، بطور جد جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر لزوم حفظ آرامش و امنیت به عنوان اولویت فعلی در استان تاکید و بیان کرد: تامین امنیت یکی از مهمترین وظایف مجموعه وزارت کشور از جمله فرمانداران است لذا در این چارچوب استانداران و فرمانداران مسوولیت مهمی دارند و باید با دقت بیشتری امور مرتبط با این حوزه را دنبال کنند.

سند جامع امنیت انتخابات

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی در ادامه همایش فرمانداران استان گفت: سند جامع امنیت انتخابات را ظرف چند ماه اخیر تدوین کرده ایم.  

معتمدیان افزود: ستاد انتخابات در خراسان رضوی موظف شده است تا در چارچوب هماهنگی‌های لازم، دغدغه‌های این استان را در حوزه امنیت به صفر برساند.  
وی ادامه داد: مدیران مربوطه در همه زمانها به ویژه در دوران انتخابات باید برای تهدیدهای حداقلی، تمهیدات حداکثری را در نظر داشته باشند بطوری که تهدیدات و آسیبهای حوزه امنیتی با جدیت بیشتری دنبال شود.  
استاندار خراسان رضوی گفت: حفظ آرامش از اولویت های کنونی مدیریت استان است لذا همه مدیران متولی و فرمانداران باید این مهم را مدنظر داشته باشند.
وی افزود: باید تلاش کنیم مثل ادوار گذشته انتخاباتی در نهایت امنیت و سلامت کامل برگزار کنیم و تعامل و همکاری حداکثری با هیاتهای نظارت در چارچوب قوانین وجود داشته باشد.

معتمدیان همچنین به انتخابات الکترونیکی نیز اشاره و بیان کرد: آموزش لازم در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی به مردم داده شود تا مشکل خاصی در برگزاری انتخابات به این شیوه وجود نداشته باشد.

ذخیره کالاها، ستادهای شهرستانی با کرونا

وی در ادامه همایش فرمانداران شهرستانهای استان خراسان رضوی به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی نیز اشاره و بیان کرد: ظرف ماههای اخیر تلاش شد تا ذخایر راهبردی کالاها و اجناس مورد نیاز عموم مردم در این استان افزایش یابد.  

فرایند آموزش سه هزار و ۱۰۰ رابط فناوری اطلاعات حاضر در شعبه‌های اخذ رای برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک روز دوم خردادماه در مشهد برگزار شد.  با برپایی هزار و ۵۷۰ شعبه اخذ رای در کلانشهر مشهد، انتخابات شورای اسلامی این کلانشهر به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.  

استاندار خراسان رضوی همچنین بر لزوم برپایی مستمر نشست ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا تاکید و بیان کرد: اگر رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه بهداشتی کاهش پیدا کند، شیوع ویروس همه‌گیر گرونا افزایش خواهد یافت.  
وی افزود: شهرستانهای مرزی خراسان رضوی باید نسبت به جلوگیری از ورود سویه هندی ویروس کرونا به استان توجه داشته و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.  

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پنج هزار و ۲۷۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در انتخابات پیش رو در سطح استان شش میلیون ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی برپا خواهد شد.

شمار شعبه‌های رای‌گیری انتخابات امسال در خراسان رضوی به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا، به میزان ۳۱ درصد نسبت به دوره پیشین انتخابات در این استان بیشتر شده‌ است.  

نظر شما