شناسهٔ خبر: 47452406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر: ۲.۵ میلیون ایرانی برای دریافت اینترنت انتخاباتی ثبت نام کردند

کیش - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۲ روز اول مهلت ثبت نام حجم رایگان اینترنتی انتخابات نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

محمدجواد آذری جهرمی عصر چهارشنبه در حاشیه شورای فناوری اطلاعات جزیره کیش در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۲ روز از مهلت این نام نویسی سپری شده و انتظار می رود در مدت باقی مانده بیشتر کاربران اینترنتی کشور برای استفاده از این خدمت درخواست بدهند.

وی با اشاره به پیشنهاد خود در خصوص تبدیل جزیره کیش به عنوان مرکز صرافی های ارز دیجیتال کشورهای منطقه افزود: ارز دیجیتال یک مبحث جدید است که در کل دنیا مطرح شده و با وجود اینکه بسیاری از کشورها این ارز را به عنوان واحد پولی به رسمیت نشناخته اند اما به عنوان یک دارایی دیجیتال به رسمیت شناخته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این بحث چالش های متعددی هم در برخی کشورها دارد چراکه حکومت های مختلف در رابطه با شیوع این نوع از دارایی ها به دلیل اینکه می تواند برای پولشویی و اهداف تروریستی مورد قرار بگیرد ابراز نگرانی دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نیز نگرانی هایی از سمت برخی از نهادهای مقررات گذار وجود دارد افزود: در بسیاری از این مواقع این نوع نگرانی ها تبدیل به تکنولوژی ستیزی می شود که باید بدانیم  تکنولوژی حتما بر ما فایق خواهد آمد.

آذری جهرمی گفت: بدون شک نتیجه مقابله با تکنولوژی در زمان حاضر شکست است و به همین دلیل باید با استفاده از راهکارهای مختلف باید آن را در خدمت توسعه قرار دهیم  و از آن به نفع کشور استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا انتظار می رود منطقه آزاد کیش به واسطه داشتن برخی زیرساخت ها مدل فعالیت قانونی این فناوری تدوین و به بانک مرکزی، مجموعه های اقتصادی و مجموعه های نظارتی کشور در حوزه پولی و مالی پیشنهاد دهد تا بتواند این تکنولوژی را برای رفاه مردم استفاده کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر نتوانیم در این راستا اعتماد فعالان و مردم را جلب کنیم بدون شک آنها ضرر بزرگی را متحمل می شوند و ما را حکمرانان خوبی نمی پندارند به همین دلیل یکی از راه کارها آن است که بخشی از مناطق آزاد تجاری را در قالب مجموعه ای از قوانین مامنی برای صرافی های ارز دیجتال قرار تبدیل کنیم.

آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، ۲ فروند پهپاد پستی، و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به به کیش سفر کرده است.

وی عصر امروز در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی می کند.

وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد.

فردا نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.

نظر شما