شناسهٔ خبر: 47451113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي خبر داد:

رشد ۹۳ درصدی اعتبارات توزان ملی در خراسان‌جنوبی

بهدانی از رشد ۹۳ درصدی اعتبارات توازن ملی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی بهدانی» ظهر امروز (۵ خرداد) در جمع مدیران و خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: در پایان سال ۹۹ از سرجمع ردیف های مختلفی که به استان ابلاغ شد در مبحث اعتبارات عمرانی ۸۵۳ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار برای استان داشتیم.

 

معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي با بیان این‌که تخصیص طی سال‌های اخیر تغییر کرده و در قالب اوراق و نقدی انجام می شود، افزود: ۴۹۰ میلیارد تومان معادل ۵۷.۵ درصد تخصیص از محل‌های مختلف در بحث اعتبارات عمرانی در سال گذشته داشتیم.

 

به گفته وی، در بحث اعتبارات هزینه‌ای در پایان سال گذشته مبلغ ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبار از جمع ردیف‌های مختلف به استان ابلاغ شده که معادل ۹۹.۸۵ درصد تخصیص اعتبار به جز از یک ردیف و دستگاه، تخصیص سایر دستگاه ها کامل شده است.

 

بهدانی ادامه داد: در سال گذشته با بحث افزایش حقوق کارمندان دولت مواجه شدیم که بار مالی حدود ۵۰ درصدی ایجاد کرد. در استان خراسان جنوبی نیز حدود ۶۸ میلیارد تومان بار مالی برای استان به دنبال داشت که توانستیم با رایزنی اعتبار را برای استان تامین کنیم.

 

وی گفت: در سال گذشته حدود ۷۵ نفر از کارمندانی که در سال ۱۳۹۸ بازنشست شدند پاداش و مانده مرخصی آنها پرداخت شد و اکنون جزو معدود استان‌هایی هستیم که تا پایان سال 1398 هیچ گونه مانده پاداش و مرخصی در دستگاه های اجرایی که مشمول اعتبارات استانی هستند، نداریم؛ همچنین درخواست تامین اعتبار پاداش بازنشسته‌ها و مانده مرخصی بازنشستگان سال قبل نیز به تهران ارسال شده است.

 

معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي اضافه کرد: در مورد درآمدهایی که قانون در سال گذشته پیش‌بینی کرده بود رقم ۴۲۰ میلیارد تومان مصوب قانون بود که در پایان سال گذشته، رقم ۵۵۳ میلیارد تومان عملکرد استان بر اساس گزارش سازمان اقتصاد دارایی و کمیته درآمدهای استان محقق شد که معادل ۱۳۳ درصد مازاد درآمد داشتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مقایسه ابلاغی اعتبارات سال گذشته با امسال در ابتدای سال را داشته باشیم در بحث اعتبارات هزینه‌ای از رشد ۵۵ درصدی، اعتبارات تملک رشد ۲۵ درصدی، حوزه نفت ۲۳۰ درصد افزایش و در بحث ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز حدود ۴۰ درصد افزایش را شاهد هستیم.

 

بهدانی یادآور شد: در بحث توازن ملی نیز ۹۳ درصد افزایش اعتبارات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته را داریم.

 

وی با اشاره به اینکه حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات استان به شرط تخصیص یک سوم اعتبار در سال اول به پروژه های جدید اختصاص می یابد، یادآور شد: پروژه های نیمه تمام با قدمت بالا در سال جاری در اولویت تخصیص اعتبار هستند.

 

 

 

پایان پیام/70

نظر شما