شناسهٔ خبر: 47446270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارشناس سیاسی:

شورای نگهبان در صلاحیت نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ اصل بی‌طرفی و قانون را اجرا کرد

رضایی گفت: واقعا اصل بی‌طرفی توسط شورای نگهبان نسبت به کاندیداهای متعلق به احزاب و جریان‌های سیاسی درون نظام رعایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضایی کارشناسی در گفت و گو با خبرنگار سپاس با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: شورای نگهبان بواسطه جایگاه ویژه آن در قانون اساسی و همچنین بر اساس عملکردش در تایید و یا احراز صلاحیت ها نشان داده است کوچکترین مماشات و مصلحت نگری جهت بررسی شرایط کاندیداها در ادوار مختلف نکرده است، بلکه بر اساس مر قانون به تکلیف خود عمل کرده که جای قدردانی ویژه دارد.

کارشناس سیاسی گفت: در بررسی هایی که برای تایید و یا احراز صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان صورت می گیرد، توجهی به نوع گرایش فکری سیاسی و حزبی فرد نمی شود بلکه تنها دارا بودن ویژگی‌های یک کاندیدا که در قانون هم ذکر اشاره شده توجه می شود. اساسا می شود گفت که واقعا اصل بی طرفی توسط شورای نگهبان نسبت به کاندیداهای متعلق به احزاب و جریان های سیاسی درون نظام رعایت شده است.

رضایی افزود: مصلحت اندیشی کار شورای نگهبان نیست بلکه شورای نگهبان وظیفه اش اجرای مر قانون در بررسی صلاحیت ها است. برای همین امروز برخی افرادی که خود سابقا توسط شورای نگهبان تایید شده اند اگر این تایید تکرار نشود شروع به هجمه به شورای نگهبان می کنند در حالیکه باید در وجود خود جستجو کنند کدام شرایط را قبلا داشته اند که بواسطه برخی رفتارها امروز دیگر ان شرایط را ندارند.

وی بیان کرد: رفتار برخی افراد پرمدعا متاسفانه بجای تاکید و پذیرش قانون به سمت رفتارهای ساختار شکنانه سوق پیدا کرده است تا جاییکه با این مفهوم می گویند یا ما در بازی باشیم یا کل بازی باید بهم بخورد در اینجا یاد این جمله تاریخی حضرت امام ره افتادم که فرمود:(من هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.

رضایی با اشاره به (صحیفه امام ج۱۴ص۳۷۰) ادامه داد:  اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد:  سالهاست که دشمنان این مرز و بوم فهمیده اند برای نفوذ در انقلاب اسلامی بایستی مجموعه هایی مثل شورای نگهبان را بی اعتبار ویا ناکارآمد کنند لذا باید حواسمان باشد امروز حمایت از شورای نگهبان وظیفه ای همگانی وانقلابی است که باید بخوبی انجام شود تا حریم امنی برای اصحاب زر و زوری که شورای نگهبان را در مقابل خود تفسیر می کنند ایجاد نشود و قطعا ان شاءالله خداوند با امت حزب اللهی است.

 

انتهای پیام/

نظر شما