شناسهٔ خبر: 47441729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانمایی ۳۵۲ نقطه برای تعبیه مخازن آبرسانی اضطراری

مشاور ارشد ستاد ویژه مدیریت بحران شهر تهران از جانمایی ۳۵۲ نقطه تعبیه مخازن آبرسانی اضطراری و انطباق آن با محل‌های تخلیه و اسکان اضطراری شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه کمیته فنی نظارت بر حسن اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران با هدف بررسی ارائه گزارش اجرایی شدن مصوبه طرح آبرسانی اضطراری و برنامه‌های سال جاری و نیز ارائه گزارش همکاری‌های متقابل شهرداری تهران و سازمان آب و فاضلاب استان تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. 

محسن نادی در این جلسه، ضمن مرور کلیات طرح و روند اجرای طرح پایلوت و جانمایی ۳۵۲ نقطه تعبیه مخازن آبرسانی اضطراری و انطباق آن با محل‌های تخلیه و اسکان اضطراری شهر تهران، خاطر نشان کرد: در خصوص فعال شدن سیستم در شرایط اضطراری و مدیریت بهره برداری و شیوه نگهداری از سیستم در محل‌های تعبیه مخازن، نیازمند تدوین پروتکل‌های تخصصی هستیم که لازمه آن مشارکت تمامی سازمانهای ذی نقش، هماهنگی بین دستگاهی و تعامل برای نهایی شدن یک کار ملی در دومین کشور زلزله‌خیز دنیا است. 

 نادی، مشاور ارشد ستاد ویژه مدیریت بحران شهر تهران، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی روند و موانع موجود در اجرایی شدن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و کمک به تسریع و انجام هماهنگی‌های بین سازمانی بیان کرد. 

او با تشرح فرایند تصویب طرح و تامین منابع مالی اجرای آن در شورای اسلامی شهر تهران و اشاره به جلسه اخیر مدیران ارشد شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، بر لزوم جدیت در اجرای طرح مصوبه شورا و همکاری همه جانبه مجموعه شهرداری تهران و شرکت آبفا تاکید کرد. 

نادی افزود: پیش بینی می‌شود با رفع موانع موجود و تعامل بین سازمان‌های دخیل در امر آبرسانی اضطراری پایتخت تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح در شهر تهران اجرایی و به بهره برداری برسد. 

در ادامه این جلسه عدلی، دبیر کارگروه تخصصی امور سیل و شریانهای حیاتی ستاد ویژه مدیریت بحران شهر تهران گفت: عمده جانمایی‌ها برای محلات شهری و با توجه به نیازمندی شهروندان تعیین و برای اخذ تاییدیه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام شده است تا شهروندان با طی حداکثر یک کیلومتر بتوانند به آب شرب دسترسی داشته باشند. بنابراین ضرورت دارد جنس مخازن و لوله‌ها به نحوی مهندسی و انتخاب شود که در محلات آسیب‌پذیر از زلزله بدون آسیب و یا آسیب حداقلی در مدار تامین آب شرب شهر تهران باقی بمانند. 

در این جلسه اسدی، مجری اجرای این طرح نیز، منطق جانمایی مخازن و تعبیه محله محور در این طرح را طی ۱۰۰۰ متر توسط سالمندان و شهروندان کم توان برای رسیدن به تاسیسات تامین آب پایدار عنوان کرد و به برخی موانع از جمله مسائل مرتبط با حمل و نصب و تعبیه مخازن، نزدیکی برخی از مکان‌های جانمایی شده به محدوده گسلش شهر تهران، محدودیت تردد خودروهای سنگین، دوری و یا نبود شبکه آب مورد نیاز برای اتصال مخزن به شبکه تامین و توزیع آب شرب اشاره نمود. 

بنابراین گزارش، در این جلسه مقرر شد به منظور تسهیل در اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و رفع موانع موجود و احتمالی در سطح مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران، جانمایی نقاط تعبیه مخازن آب اضطراری که توسط مشاور مطالعاتی طرح مذکور در شرکت آبفای استان تهران انجام شده است با هماهنگی سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران صورت پذیرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، همچنین به منظور هماهنگی‌های بهینه و زمان‌بندی دقیق اجرای طرح، مقرر شد کمیته فنی نظارت بر حسن اجرای طرح با محوریت دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران شهر تهران و عضویت مجری طرح، دبیر کارگروه امور سیل و شریانهای حیاتی ستاد، نمایندگان تام الاختیار معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تشکیل و هر ماه در محل دبیرخانه ستاد جلسه هماهنگی تشکیل شود.

نظر شما