شناسهٔ خبر: 47441042 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طغیانی:

طرح مالیات بر عایدی سرمایه روی املاک، خودرو، طلا و ارز هدفگذاری کرده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً روی املاک، خودرو، طلا و ارز هدفگذاری کرده اگر بیش از نیاز مصرفی به صورت سوداگری و دلالی، خریداری انجام شود، به عنوان عایدی سرمایه مالیات اخذ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون خود در مورد طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه و در صحن علنی امروز بیان کرد: این طرح مانع از حرکت نقدینگی به بازار غیر مولد می‌شود. برخی از محل تولید درآمد کسب می‌کنند و برخی از محل افزایش قیمت‌ها عایدی می‌برند. در این شرایط از تولید کننده ۲۵ درصد مالیات سالانه گرفته می‌شود و نگهدارنده زمین چنین چیزی نمی‌پردازد. مالیات بر عایدی سرمایه صرفاً روی املاک، خودرو، طلا و ارز هدفگذاری کرده اگر بیش از نیاز مصرفی به صورت سوداگری و دلالی، خریداری انجام شود، به عنوان عایدی سرمایه مالیات اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح بسیار مهم و دستاوردی برای مجلس یازدهم است. در سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی‌ها باید موانع تولید را بر طرف کرد و برای سرمایه گذاری در تولید، رقیب تراشید. در سال‌های با تورم مانند ۱۳۹۹ که ۴۰ درصد تورم وجود داشت، در ۴ مورد بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش وجود داشته که ناشی از سوداگری است. این طرح، مالیات بر سوداگری و دلالی است. ۱۳۳ کشور این مالیات را دارند و سهم آن حدود ۷ تا ۸ درصد و قابل توجه است.

انتهای پیام/

نظر شما