شناسهٔ خبر: 47440890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا روستاهای جاسک کهنه و زمین لشکری را به تعطیلی کشاند

فرماندار جاسک گفت: روستاهای جاسک کهنه و زمین لشکری تا اطلاع بعدی قرنطینه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رادمهر فرماندار جاسک در نشست ستاد شهرستانی کرونا گفت: با توجه به رعایت نشدن دستورهای بهداشتی از سوی بعضی از مردم در سطح شهر و روستاها، همچنان وضعیت جاسک قرمز است.

رادمهر افرزود: بیمارستان از لحاظ بستری و وضعیت تخت های مربوط به کرونایی در  آستانه تکمیل شدن است و در این خصوص مردم نهایت رعایت نکات بهداشتی را  داشته باشند.

وی بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته، بعضی از بستری ها و مراجعات منشا آن از شهرستان های استان همجوار بوده است.

فرماندار جاسک تشریح کرد: شهروندان از ترددهای غیر ضروری و حتی دور همی های خانوادگی خوداری کنند. طرح منع تردد از شهرستانهای  حوزه شرق شهرستان به جاسک و برعکس اجرایی می شود.

رادمهر تشریح کرد: در بررسی های صورت گرفته و نظرات کارشناسان برخی علائم جدید در ویروس کرونا و نوع شیوع نیز مشاهده شده است.

وی بیان داشت: برخی روستاها علاوه بر اطلاع رسانی گسترده از شیوه نامه های بهداشتی همچنان در رعایت دستورهای بهداشتی همکاری مناسبی ندارند و مانند روزهای عادی مراسم برگزار می کنند.

فرماندار جاسک خاطرنشان کرد: روستاهای جاسک کهنه و زمین لشکری به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا و عدم رعایت دستورهای بهداشتی، قرنطینه می شوند، مردم از تردد به این روستاها خوداری کنند.

وی تشریح کرد: جهت کنترل بیماری کرونا همه شهروندان و دستگاه های اداری و نهادها رعایت دستورهای بهداشتی را به صورت کامل اجرا کنند، دستگاه هایی که دستورهای بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمی کنند، معرفی و برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

رادمهر در خصوص فعالیت بازار گفت: ساعت فعالیت مشاغل ۲ و همچنین پاساژها باید محدود تر شود. بخشداران، شوراها، دهیاران به محض رویت بیمار در سطح روستا فوری مجموعه بهداشتی را جهت مداوای به موقع و جلوگیری شیوع گسترده، مطلع کنند.

وی افزود: برای برگزاری آزمون های حضوری هیچ گونه همراه لازم نیست.

شهرستان جاسک به نوعی دروازه ورود اتباع به استان  است و همچنین حضور نیروهای کارگری و دورهمی ها در جاسک هم یکی از دلایل شیوع این بیماری می تواند باشد که باید در این خصوص نهایت دقت با جدیت بیشتر در کنترل بیماری صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما