شناسهٔ خبر: 47421089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در مرز «ابونصرفراهی»در مرز افغانستان با ایران

کابل - ایرنا - منابع خبری افغانستان از استان فراه گزارش دادند که در مرز ابونصرفراهی در استان فراه با جمهوری اسلامی ایران آتش سوزی رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری صدای افغان (آوا) امروز سه شنبه از اولین رسانه های بود که این حادثه را بازتاب داد اما در باره میزان خسارت این آتش سوزی که در گمرک رخ داده، گزارشی منتشر نکرد.

اما شاه‌محمود نعیمی، عضو شورای ولایتی فراه بعد از این حادثه به روزنامه ۸صبح افغانستان گفت که یک تانکر مواد نفتی در زمان تخلیه، سرنگون شد و آتش گرفته است.

اما او می‌گوید که پس از شروع آتش‌سوزی، آتش‌نشانان ایران برای خاموش کردن آتش به گمرک مرزی ابونصر رسیدند و آتش را مهار کرده‌اند.

با وجود اینکه هنوز دلیل اصلی و میزان دقیق خسارت این آتش‌سوزی مشخص نیست، اما مقام‌های محلی تأکید می‌کنند که آتش‌نشانان ایران مانع گسترش آتش‌سوزی در گمرک مرزی فراه شده‌اند و آتش مهار شده است.

تاج‌محمد جاهد، والی فراه نیز به روزنامه ۸صبح می‌گوید که هم‌آهنگی‌های لازم بعد از شروع آتش‌سوزی از طریق کنسولگری‌های هرات و مشهد، از ایران درخواست کمک شد و آتش‌نشانی کشور همسایه آتش را مهار کرده‌اند.

پیشتر در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نیز در حادثه آتش سوزی دیگر از سه مخزن مواد سوختی و دوتانکر حامل نفت در گمرک ابونصر فراهی افغانستان همجوار گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی آتش از مخزن ذخیره سوخت آغاز شد و به مخازن دیگر سرایت کرده بود.

با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند. 

همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان، از بارهای صادراتی تخلیه شد و کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داده شدند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

نظر شما