شناسهٔ خبر: 47420346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس پلیس پایتخت:

برنامه‌ریزی برای تامین امنیت شعب اخذ رأی / پلیس در انتخابات بی‌طرف است

سردار رحیمی گفت: پلیس در فضای مجازی و حقیقی با موارد تخلفات و خارج از قوانین انتخاباتی برخورد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت ظهر امروز در اولین جلسه ارتباط مستقیم مردم با مسئولان ناجا در سال ۱۴۰۰ در سامانه ۱۹۷ اظهار داشت: این اولین جلسه از ملاقات‌های مردمی پلیس پایتخت با فرماندهان در سال ۱۴۰۰ بود. پروتکل‌های بهداشتی در این دیدارها رعایت شد و در این جلسه به مشکلات ۵۵ نفر از شهروندان به شکل تلفنی رسیدگی شد و ۳۵ نفر به شکل حضوری مشکلات خود را مطرح کردند.

وی گفت: حوزه مسایل مربوط به پلیس اماکن و پلیس راهور دارای بیشترین مراجعات بود. ارتباط چهره به چهره با مردم منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد بود. مشکلاتی بود که تلاش کردیم از طریق تماس تلفنی آن حل کنیم. بررسی ما در دو ماه گذشته نشان می‌دهد میزان تقدیر و تشکر از پلیس و رضایت‌مندی از ماموران عملکردی در تماس با سامانه ۱۹۷،  ۱۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی درباره انتخابات بیان کرد: پلیس در بحث انتخابات مسئولیت‌های متعددی دارد که چند بخش دارد: دسته اول مربوط به زمان بررسی صلاحیت‌ها است که ما به عنوان اولین سازمان استعلام را انجام دادیم و سوابق اشخاص را برای دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم.

وی افزود: با اعلام اسامی بحث تبلیغات آغاز خواهد شد و در این زمینه ما تابع موارد مطرح شده از سوی ستاد مقابله با کرونا هستیم‌ و هرچه ابلاغ کنند اجرا می‌کنیم. دیروز این دستورالعمل به دست ما رسیده و ما نیز در راستای آن در خصوص تجمعات و میتینگ‌های انتخابانی عمل می‌کنیم.

وی گفت: مبنا برای ما دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا است. پلیس در فضای مجازی و حقیقی با موارد تخلفات و خارج از قوانین انتخاباتی برخورد می‌کند. گام بعدی ما تامین امنیت شعب اخذ رای است. دیشب آخرین وضعیت صندوق‌ها به ما اعلام شد و ما بر اساس آن برنامه ریزی را آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: تامین امنیت انتخابات به عهده پلیس است و ما با ظرفیت کامل در این زمینه اقدام خواهیم کرد. در این دوره از انتخابات ما شاهد برگزاری انتخابات میان دوره مجلس خبرگان رهبری  و مجلس نیز هستیم.

رییس پلیس پایتخت درباره تجمع‌های احتمالی هوداران افراد رد صلاحیت شده، گفت: وظیفه پلیس اعمال مقررات است، بنابراین با کسی که بخواهد خارج از نظم کاری را انجام دهد و آرامش عمومی را مختل کند برخورد می‌شود. پلیس در هیچ گروه و جریان انتخاباتی نیست و در انتخابات بی طرف است اما متولی امنیت جامعه است و با هر گروهی که بخواهد امنیت جامعه را خدشه دار کند برخورد می‌کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما