شناسهٔ خبر: 47418225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ذخیره یک میلیون دز واکسن کوو ایران برکت

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون د‏ُز واکسن تولید شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای محمد مخبر در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد در خصوص حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و شناسایی نخبگان در قالب رویش احسان با اشاره به اینکه مشخص کردن زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با "واکسن کوو ایران برکت" برعهده وزارت بهداشت است افزود: به علت این که نگهداری واکسن‌ها و انبار کردن آن‌ها شرایط خاصی می‌خواهد، تا آغاز واکسیناسیون عمومی با این واکسن، سرعت تولید را کاهش داده‌ایم.

آقای مخبر با بیان این که تولید در حال انجام است اضافه کرد: ما در حال انبار کردن واکسن‌ها هستیم و به محض گرفتن مجوز از وزارت بهداشت، واکسن‌ها را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد که به مردم تزریق شود.

وی گفت: نتایج هر سه فاز تست انسانی واکسن بسیار خوب بوده و فکر می‌کنم در خرداد واکسیناسیون عمومی مربوط به تولیدات ستاد اجرایی اتفاق بیفتد.

مخبر افزود: تا یک ماه و نیم آینده چهار تا پنج میلیون دز واکسن تولید داخل برای واکسیناسیون عمومی واگذار می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خصوص تاثیر قطعی برق بر روی واکسن‌های دپو شده نیز گفت: قطع شدن برق در روز‌های اخیر تاثیری بر واکسن‌های انبار شده ندارد چرا که در انبار‌ها از ژنراتور جانبی استفاده می‌شود و به محض قطع شدن برق، برق انبار‌ها از طریق این دستگاه‌ها تامین می‌شود.
 
آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا احتمالا از خرداد

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه فاز سوم تست بالینی واکسن کوو ایران برکت تقریبا به نیمه راه خود رسیده است، گفت: امید است در خرداد ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی آغاز شود.

آقای مخبر افزود: تولید و کارآزمایی بالینی این محصول فناورانه با جدیت در حال انجام است و امید است واکسیناسیون با این واکسن از خرداد ماه شروع شود.

وی ادامه داد: نتایج فاز‌های اول و دوم این طرح مطالعاتی و تا این لحظه از فاز سوم کارآزمایی بالینی، بسیار خوب بوده است.

تولید ۵ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تا یک ماه و نیم آینده

مخبر اظهار داشت: امکانات تولید در وضع بسیار خوبی قرار دارد و امیدواریم ظرف یک ماه و نیم آینده بتوانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز تولید کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تاکنون بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه هنوز مجوز تزریق عمومی صادر نشده است، سرعت تولید را قدری کم کردیم.

مخبر یادآور شد: تولید واکسن در حال انجام است و در حال انبار کردن آن‌ها هستیم تا به محض صدور اجازه وزارت بهداشت در اختیار این مجموعه قرار گیرد و به مردم تزریق کنند.

تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ هزار نفر تا امروز

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: تا امروز تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۱۰ هزار داوطلب انجام شده است.

مخبر افزود: در فاز سوم مطالعات بالینی، تاکنون این واکسن به ۵۰ درصد داوطلبان در تهران و کرج تزریق شده و به زودی در چهار شهر دیگر هم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هر سه فاز تست انسانی واکسن تا امروز با موفقیت کامل پیش رفته است.

تبدیل هزار مدرسه کانکسی به مدارس ثابت

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تبدیل هزار مدرسه کانکسی در مناطق محروم به مدارس ثابت تا پایان سال خبر داد.

آقای محمد مخبر در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در عدالت آموزشی، هم در بخش سخت افزاری و هم نرم افزاری اقداماتی انجام داده و می‌دهد، گفت: تبدیل مدارس کانکسی در مناطق محروم به مدارس ثابت از جمله اقدامات در بخش سخت افزاری است.

وی افزود: همچنین ساخت حدود ۲ هزار مدرسه تاکنون، در بخش سخت افزاری صورت گرفته است.

مخبر گفت: در بخش نرم‌افزاری نیز با موجی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مواجهیم.

وی عدالت خواهی را محوری‌ترین موضوع نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: اگر نظامی بر پایه عدالت نباشد، آن نظام توسعه و پیشرفتی نخواهد داشت.

مخبر عدالت آموزشی را جزو محوری‌ترین مولفه‌های عدالت خواهی ذکر کرد و افزود: اگر عدالت آموزشی نباشد اصلا یک اجتماع پایداری را نمی‌توان سامان داد.

رئیس ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۶۰ هزار تبلت دانش‌آموزی در سال گذشته در راستای عدالت آموزشی در مناطق محروم توزیع شده است.

وی افزود: امروز با توسعه‌ای که در فضای مجازی و خدمات اینترنتی فراهم شده، می‌توان معضل دانش آموزان بازمانده از تحصیل را حل کرد.

مخبر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: این تفاهم‌نامه برای استعدادیابی دانش آموزان مددجویان تحت پوشش این کمیته است.

وی امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات برای پوشش دادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیان کرد و افزود: در گذشته نیز این اقدام در سیستان و بلوچستان صورت گرفته و مشکلات حدود ۶۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل این استان را حل کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باید به کیفیت آموزش در مناطق محروم نیز توجه کرد و کسی که در منطقه محروم زندگی می‌کند باید از امکانات مناسبی برخوردار باشد به گونه‌ای که امکانات، براساس استعداد فرد در اختیار دانش آموز قرار گیرد.

مخبر درخصوص مناطقی که در آن‌ها دانش‌آموز برای رسیدن به مدرسه باید از مسیر صعب‌العبوری بگذرد، افزود: بیش از ۶۰ درصد از ۲ هزار مدرسه‌ای که ساخته شده و یا درحال ساخت است در این مناطق هستند، یعنی در مناطقی که مدارس در مکان‌های صعب‌العبور قرار دارند و تمرکز ما بر روی این نقاط است.

مخبر با بیان اینکه هنوز چند میلیون دانش آموز امکانات استفاده از سیستم شاد را ندارند، افزود: بیش از دو سوم از دانش آموزان مناطق محروم این امکان را دارند که آموزش از راه دور داشته باشند که در رویش احسان در پی این اتفاق هستیم.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا زمانی که در کشور نیاز به مدرسه و امکانات آموزشی وجود دارد پای کار است.

نظر شما