شناسهٔ خبر: 47415575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور ۴۱ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در استان سمنان

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۴۱ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در این استان طی سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی میرکو صبح امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای اداری آموزش سازمان صمت استان‌ها که به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۹، ۶ فقره پروانه و ۳۵ فقره گواهی تحقیق و توسعه (R&D) در استان سمنان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بر این اساس و طی ارزیابی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان معاون آموزش و پژوهش وزارت صمت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در حوزه تحقیق و توسعه شده است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: شرکت‌های صنعتی و معدنی با دریافت پروانه تحقیق و توسعه می‌توانند از مزایای آن شامل استفاده بهینه از تسهیلات دولتی (معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در امر صادرات، تخصیص وام‌های کم‌بهره، تسهیلات گمرکی و ...) برای آن واحد و نیز مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف تعیین‌شده بهره‌مند شوند.

میرکو تصریح کرد: گواهی تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند، قابلیت صدور دارد و در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود و کلیه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما