شناسهٔ خبر: 47415335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد؛

ادامه بارش باران در برخی استان‌ها/ احتمال وزش باد و گرد و خاک در جنوب غربی کشور و استان تهران

سازمان هواشناسی با اعلام ادامه بارش باران در بسیاری از استان‌ها در روزهای آینده؛ برای امروز در جنوب غرب کشور و در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌ تهران، احتمال وزش باد و وقوع گرد و خاک پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین در استان‌های گیلان، مازندران و شرق گلستان رگبار باران، رعدوبرق  و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

امروز همچنین در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان شدت بارش را خواهیم داشت و احتمال تگرگ در این استان‌ها وجود دارد؛ همچنین در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، شمال فارس، مرکزی، قم، غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان بارش پیش بینی شده است.

امروز در جنوب غربی کشور و در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌ تهران، احتمال وزش باد و وقوع گرد و خاک وجود دارد.

فردا به تدریج بارش در شمال غرب و غرب کشور کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی کشور، شمال غرب و شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات استان‌های یزد، کرمان و اصفهان بارش رخ می‌دهد که شدت بارش ها در استان مازندران خواهد بود.

براساس پیش بینی‌ها در استان‌هایی که ذکر شد بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، وقوع صاعقه و برق گرفتگی، وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی، خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات کشاورزی رخ خواهد داد.

فردا کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد و این شرایط جوی روز جمعه در اردبیل و ارتفاعات مازندران رخ می‌دهد؛ همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک در شرق کشور پیش بینی شده است.

دریای خزر از بعد از ظهر امروز تا روز پنجشنبه مواج خواهد بود، همچنین شرق دریای عمان تا پایان هفته و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، حداکثر و حداقل دما برای پایتخت ۳۱ و ۲۱ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما