شناسهٔ خبر: 47414967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

وزیر علوم از مجلس کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری به سوال نماینده بوئین زهرا را قانع کننده ندانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی سؤال ملی «روح الله عباسپور» نماینده بوئین زهرا و آوج از «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور قرار گرفت و نمایندگان از پاسخ وزیر علوم قانع نشدند.

«احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تشریح گزارش کمیسیون درباره این سوال گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجل و در جلسه رسمی ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ ‌کمیسیون که با حضور ۱۶ نفر از نمایندگان عضو برگزار شد.در این جلسه نماینده سؤال‌کننده از پاسخ های وزیر قانع نشد و کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول به جلسه علنی ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در این سوال مطرح شده که چرا مواد ۶۴ و ۶۵ و ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها، تضعیف و ناکارامد شده است به طوری که موجب کاهش دانشجو و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است؟ دلیل انتصاب و استخدام برخی از افراد مساله‌دار و با سابقه فتنه۸۸ در دانشگاه‌ها چیست؟

«روح الله عباس پور» نماینده سوال کننده در این باره گفت: ساماندهی دانشگاه‌ها وظیفه وزیر علوم بوده ولی این وزارتخانه نابودی دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها رادر پیش گرفت و آنها را مقابل دانشگاه‌های بزرگ قربانی کرد و به هیچکدام از بخش‌های ماده ۶۴، ۶۵ و ۶۶ قانون برنامه ششم توسعه عمل نکرد.

نماینده مردم بوئین زهرا افزود: در ماده ۲۸ ششم توسعه تبصره بند الف تاکید شده است که ادغام دانشگاه‌ها و موسسات باید با تصویب مجلس انجام شود ولی وزیر علوم چه زمانی این ادغام و انحلال دانشگاه‌ها را با نظر مجلس انجام داده است؟

نظر شما