شناسهٔ خبر: 47410238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طاهری:

مفاهیم انقلاب اسلامی با سکولاریسم منافات دارد/ هیئت‌ها و مداحان سیاسی‌اند، حزبی نیستند

مرتضی طاهری با اشاره به اینکه دشمن افکار سکولار را به هیئت‌های مذهبی تزریق می‌کند، گفت: برخی خیال می‌کنند که با صرف عزاداری بدون اهتمام به مفاهیم انقلاب اسلامی تکلیف خود را نسبت به اسلام ادا کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی به‌مناسبت دهمین سالروز تأسیس مؤسسه شهرستان ادب به موضوع واگرایی هنر و هنرمندان اشاره کردند و فرمودند: "سعی زیاد می‌شود برای واگرایی هنر و هنرمندان از مفاهیم انقلاب اسلامی، شمایید که باید این سعی شیطانی را باطل کنید. نسل شما و شما جوانان آگاه و پرانگیزه باید در این جبهه نقش مدافع و مهاجم را ایفا کنید. برای شما عزیزان همیشه دعا می‌کنم. "

مرتضی طاهری رئیس هیئت مدیره خانه مداحان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب گفت: مبنای هیئت‌های مذهبی و مداحان حرکت در مسیر ولایت است و توجه به مفاهیم انقلاب اسلامی از ضروریات جریان هیئت و مداحی به‌شمار می‌رود. پی‌بردن به معنای اصلی ولایت، جلوی خطر بی‌توجهی به مفاهیم انقلاب را می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمن همواره افکار سکولار را به هیئت‌های مذهبی تزریق می‌کند. برخی در این میان خیال می‌کنند که صرف عزاداری در محافل مذهبی بدون توجه به مسائل جاری جامعه و بدون اهتمام به مفاهیم انقلاب اسلامی، تکلیف خود را نسبت به اسلام ادا کرده‌اند، اما واقع آن است که التزام به ولایت فقیه استمرار راه ولایت اهل بیت (ع) است و اگر فردی نسبت به ولایت فقیه بی‌توجهی کند یقیناً نسبت به اصل ولایت ائمه طاهرین (ع) نیز دچار اشتباه و تردید شده است.

طاهری با تأکید بر اینکه دشمنان به‌دنبال ایجاد سکولاریسم دینی‌اند، گفت: دشمن برای اینکه دین را از سیاست بگیرد هم هزینه می‌کند و هم از هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده است. البته این اعتقادمان است که سیاست‌ورزی و حرکت در مسیر سیاسی انقلاب با سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی فرق می‌کند، این‌که مداح یا هیئتی بخواهد در مسیر سیاست‌های جریان انقلاب حرکت کند با این‌که بخواهد از یک حزب و جریان سیاسی خاص طرفداری کند فرق می‌کند.

نظر شما