شناسهٔ خبر: 47409046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هجمه رسانه‌ای سعودی‌ها علیه فلسطین

تسنیم

با پیروزی گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برخی از روزنامه‌های سعودی به حمایت از اشغالگران در جنگ اخیر غزه پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، روزنامه عکاظ سعودی هجمه گسترده‌ای را علیه جنبش مقاومت حماس آغاز کرد و دستاوردهای آن را در جنگ ناچیز خواند.

روزنامه عکاظ در مقاله‌ای به حماس حمله کرد و آن‌ها را مسئول قربانیان ناشی از تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی دانست و رژیم اسرائیل را از این جنایت مبرا کرد.

«محمد السعد» بین مسجد القبلی و مسجدالاقصی تفاوت قائل شد و نوشت: «آنچه جمعه گذشته اتفاق افتاد در مسجد القبلی بود».

درحالی که مسجد القبلی قسمت مهمی از مسجدالاقصی و مسجدالحرام است.

این مقاله فاقد هرگونه انتقاد از رژیم اسرائیل یا مسئولیت آن در تخریب و کشتار در غزه، یا جنایت آن در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح بود.

این نویسنده همچنین اصطلاح «دولت اسرائیل» را به کار برد و در مقاله خود نوشت: «یک روز پس از آتش بس دولت اسرائیل و جنبش حماس».

وی موشکهای مقاومت را که خسارات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کردند و حتی توانستد فرودگاه‌های اسرائیل را تعطیل کنند، «تانک» توصیف کرد.

این نویسنده ادعا کرد که «اسماعیل هنیه» و «خالد مشعل» رهبران بلندپایه جنبش حماس گفتند که «آنها منتظرند تا درگیریها منجر به تسلط حماس بر تصمیم فلسطین و جایگزین شدن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شود» در حالی که هیچ صحبتی در این خصوص در هیچ منابع و رسانه‌ای مطرح نشده است.

نظر شما