شناسهٔ خبر: 47408449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هاشمی:

هیچ راهی برای بهبود شرایط کشور جز صندوق رأی وجود ندارد/ بخشی از مردم مخالف جهانگیری هستند

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از مردم مخالف جهانگیری هستند گفت: هیچ راهی برای بهبود شرایط کشور جز صندوق رأی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

* هیچ راهی برای بهبود شرایط کشور جز صندوق رأی وجود ندارد

- به نظرم در رابطه با «مشارکت» در انتخابات ما باید با ادبیات مثبت و تشویقی با مردم صحبت کنیم، نه با ادبیات تحذیری و منفی.

- به‌جای این تعابیر که تحریم انتخابات را یک گناه کبیره معرفی می‌کنند، بگوییم که شرکت در انتخابات چه دستاورد‌ها و برکات مادی و معنوی برای مردم دارد.

- بهترین واکنش دربرابر تحریم انتخابات، گفتگو با این افراد و دادن فرصت شنیده شدن به آن‌هاست تا دلایل خود را مطرح کنند و سپس با استدلال و اقناع به آن‌ها اثبات کرد که هیچ راهی برای بهبود شرایط کشور جز صندوق رأی وجود ندارد.

* شانس پیروزی وابسته به عملکرد کاندیدا‌ها در هفته‌های آخر انتخابات است

- به نظرم شانس پیروزی کاندیدا‌ها تا حدود زیادی وابسته به عملکرد آنان طی زمان تبلیغات و هفته‌های منتهی به انتخابات است.

- در شرایط فعلی ممکن است که یک کاندیدا به‌خاطر حمایت برخی نهاد‌ها و رسانه‌ها، محبوبیت بیشتری داشته باشد، اما همین حمایت می‌تواند درنهایت به ضررش شود و رقیب حالت مظلومیت پیدا کند.

* نباید از قبل هیچ حریفی را بازنده یا برنده بدانیم

- تجربه دوم خرداد۱۳۷۶ پیش روی ماست و نباید از قبل هیچ حریفی را بازنده یا برنده بدانیم؛ البته آرایش انتخابات هم بسیار موثر است.

- مثلا در انتخابات۸۴، تعدد کاندیدای اصلاح‌طلب عامل پیروزی رقیب شد و اگر اصلاح‌طلبان با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یا حتی با آقای کروبی ائتلاف می‌کردند، می‌توانستند برنده انتخابات باشند یا آقای کروبی با آقای هاشمی به دور دوم برود.

* بخشی از مردم مخالف جهانگیری هستند

- انتخابات، فرصت پرداختن به ایده‌آل‌ها نیست، بلکه زمان تصمیم‌گیری بین واقعیات در دسترس است.

- طبیعتا دولت فعلی کارنامه و نقاط ضعف و قوت مشخصی دارد و بخشی از این کارنامه هم مورد تایید و دفاع دکتر جهانگیری هست.

- اینکه ایشان چگونه مشکلات موجود را برای مردم تبیین کند و علت آن‌ها را توضیح دهد می‌تواند برای بخشی از مردم اقناع‌کننده باشد و بخشی نیز همچنان مخالف بمانند.

رویکرد شخصی من میانه‌روی و اعتقاد به مشی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است

- به نظرم تا زمان تاییدصلاحیت‌ها نمی‌توان درباره ائتلاف یا همکاری حرف روشنی زد.

- رویکرد شخصی من میانه‌روی و اعتقاد به مشی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط در مواضع، تنش‌زدایی در داخل و خارج و تعامل سازنده است.

- طبیعتا در این رویکرد طیف اعتدالی، عقلا و نیرو‌های میانه‌رو تاثیرگذاری و اولویت دارند.

نظر شما