شناسهٔ خبر: 47405892 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کاری کنیم که اعتبار و روایی امتحانات نهایی از کنکور بیشتر شود، گفت: کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگوی مناسب برای جایگزینی آن ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به همراه معاون آموزشی آموزش و پرورش شهر تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران در بازدید از دبیرستان‌های رضوان دخترانه و کمیل پسرانه منطقه 8 تهران، اظهار کرد: به حق باید از همکاران که نگذاشتند چراغ تعلیم و تربیت در این دوران سخت و دشوار بیماری کرونا خاموش شود، تقدیر و تشکر کرد و آموزش و پرورش به وجود آنها افتخار می‌کند.

کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است

وی با اشاره به لزوم حذف کنکور، ادامه داد: امتحانات با کیفیت و استاندارد لازم می تواند به مرور زمان جایگزین کنکور شود، چون کنکور نتیجه زحمات و تلاش دانش‌آموزان را در مدت 2 و یا 3 ساعت می‌سنجد ولی امتحان با کیفیت و استاندارد نتیجه زحمات دانش‌آموزان را در طول سال می‌سنجد.

امانی طهرانی با بیان اینکه باید کاری کنیم که اعتبار و روایی امتحانات نهایی از کنکور بیشتر شود، گفت: کنکور سد راه نظام تعلیم و تربیت است و باید طرح و الگوی مناسب برای جایگزینی آن ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه قلب تپنده آموزش و پرورش است، افزود: برای شکوفایی مدارس دست در دست هم، تلاش کنیم، چون آینده کشور در گروی مدارس مستقل و آموزش و پرورش باکیفیت است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشورند که در خط مقدم آن، که همان مدارس هستند، خدمت می‌کنند و بدون حضور موثر و با کیفیت آنها، آموزش و پرورش بی‌معناست.

امانی طهرانی تاکید کرد: جامعه وقتی می‌بیند مدارس باز است و در آنجا جنب و جوش وجود دارد، احساس آرامش و امنیت می‌کند.

وی تأکید کرد: نسل باکیفیت، مسؤولیت‌پذیر و اجتماعی از مدارس با کیفیت آموزشی بالا بیرون می‌آید و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باید تلاش کنیم تا ان‌شاءالله در سال تحصیلی جدید شاهد بازگشایی مدارس کشور باشیم.

نظر شما