شناسهٔ خبر: 47395697 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی |

رویای آمریکای یک میلیارد نفری

به نظر می‌رسد جمعیت چین در حال حاضر در حال کاهش است تا جایی که جمعیت در سن کار در لبه‌ سقوط است.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت؛ طرح ۱.۸ تریلیون دلاری بایدن در خصوص مشوق های مربوط به خانواده های امریکایی اعم از هزینه های مهدکودک، بیمه های درمانی و مرخصی های زایمان با بحث هایی در امریکا همراه شده است. این طرح به دنبال طرح «حمایت از اشتغال و تولید» که در هفته های گذشته و با هزینه ۲.۴ تریلیون دلار مطرح شده بود، یکی از مهم ترین طرح های بایدن به حساب می آید.

 

فارغ از چالش های امریکایی ها در خصوص این دو طرح، میتوان آنها را به رویکرد دولت جدید امریکا تفسیر کرد. رویکردی که موضوعات تولید و خانواده را در اولویت برنامه های دولت جدید معرفی می کند. متیو یگلسیاس، روزنامه نگار آمریکایی که در مورد اقتصاد و سیاست می نویسد، در اوایل دوران نویسندگی خود طرفدار سرسخت حمله به عراق ، ایران و کره شمالی بود و این کشورها را در وبلاگ خود "شر" می دانست. وی بعدها نگرش های خود را درباره جنگ اشتباه خواند.

 

«یک میلیارد آمریکایی: پرونده ای برای بزرگتر فکر کردن» نام کتابی است از متیو یگلسیاس ، که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این کتاب با تمرکز بر این موضوع که «افزایش قابل توجه در جمعیت ایالات متحده، برای تداوم هژمونی آمریکا ضروری است» با هدف محوری افزایش جمعیت آمریکا، برنامه های مختلفی از جمله افزایش هزینه کرد دولت برای مراقبت از کودکان ، استفاده از قطار برای حمل و نقل شهری، و افزایش مهاجرت به ایالات متحده ، را پیشنهاد میدهد. این در حالیست که آخرین آمارهای سرشماری حاکی از کند بودن رشد جمعیت ایالات متحده برای ادامه رقابت ها در عرصه های بین المللی است.

 

بلومبرگ در مصاحبه ای که در شماره ۲۸ آوریل خود با این نویسنده داشت، پای صحبت و استدلال او در موضوع این کتاب نشته است:


استدلال کتاب من (که عنوان آن یک آرزوست) این است که ایالات متحده باید رشد سریعتر جمعیت را هدف خود قرار دهد تا بتواند در سطح بین المللی ، به ویژه با چین ، رقابت بهتری داشته باشد. در حالی که داده های سرشماری نشان می دهد که ایالات متحده کمترین نرخ رشد جمعیت از دهه ۱۹۳۰ را داشته است ، زیرا مهاجران کمتری وارد کشور می شوند و کاهش مداوم میزان زاد و ولد تقریباً ۳۰ سال است که ادامه دارد.

 

 

از طرف دیگر، به نظر می رسد جمعیت چین در حال حاضر در حال کاهش است تا جایی که جمعیت در سن کار در لبه ی سقوط است. اما یک ملت بزرگ نباید تنها روی تلو تلو خوردن رقبای خود حساب کند. نکته مهمتر این است: ایالات متحده سرنوشت خود را کنترل می کند. اگر آمریکایی ها بخواهند، آمریکا می تواند سریعتر رشد کند پس باید بخواهد. از نظر برخی، تصور آمریکای متراکم تر، تصاویری از ازدحام جمعیت را به همراه دارد. اما با افزایش سه برابری جمعیت ایالات متحده ، جمعیت ۴۸ ایالت مجاور تقریبا شبیه تراکم جمعیت فرانسه می‌شود . پس فضای کافی وجود دارد.

 

همچنین هنگامی که جمعیت شما به آرامی رشد می کند و یا حتی کاهش می یابد، پرداخت مزایای بازنشستگی برای کارمندان بازنشسته دولتی بسیار سخت تر می شود. بنابراین ساکنان فعلی ناچار می شوند برای دریافت کیفیت یکسان خدمات، مالیات بالاتری بپردازند. این رشد سالمندی مانع رشد اقتصادی می شود به طوری که بارهای بازنشستگی را بیشتر می کند. در همین حال، احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف رشد جمعیت یعنی افزایش ازدحام ترافیک، به لطف افزایش دورکاری بسیار بهبود می یابد. کشوری کاملاً مجهز به وب کم و زوم آماده سازگاری با رشد جمعیت است. به نفع آمریکا است که به رشد برگردد. این مستلزم آن است که رهبران سیاسی از خانواده های موجود در اینجا حمایت کنند و برای تغییر در سیاست مهاجرت ایالات متحده برنامه ریزی کنند. به طوری که به افراد بیشتری از سراسر جهان اجازه داده شود برای ساخت خانواده و معیشت خود به اینجا بیایند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما