شناسهٔ خبر: 47393763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور روادید آمریکا برای مقامات اریتره و اتیوپی محدود می‌شود

آمریکا قصد دارد در موضوع درگیری‌های منطقه تیگرای، برای مقامات اریتره و اتیوپی محدودیت صدور روادید اعمال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا قرار است برای مقامات اریتره و اتیوپی که متهم به دامن زدن به درگیری‌های منطقه تیگرای هستند، محدودیت صدور روادید اعمال کند.

به نوشته فرانس‌پرس، واشنگتن همچنین از اینکه این افراد تدابیر قابل توجهی برای پایان دادن به خصومت‌ها اتخاذ نکرده‌اند، ابراز تاسف کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، یکشنبه اعلام کرد این محدودیت‌ها شامل مقامات دولتی کنونی و سابق اتیوپی و اریتره، اعضای نیرو‌های امنیتی و دیگر افراد یا مقاماتی می‌شود که به حل و فصل بحران تیگرای آسیب وارد کرده‌اند.

درگیری‌ها در تیگرای از نوامبر ۲۰۲۰ و بعد از آن آغاز شد که دولت اتیوپی، «جبهه آزادیبخش خلق» تیگرای را به حمله به یک پایگاه نظامی متهم کرد. از زمان آغاز درگیری، بیش از ۴۰ هزار شهروند اتیوپی به سودان گریخته‌اند.

هزاران نفر در درگیری جان خود را از دست دادند، صد‌ها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و کمبود غذا، آب و دارو در منطقه وجود دارد. دولت می‌گوید که بیشتر درگیری‌ها متوقف شده است، اما هنوز هم در برخی جاها صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

بعد از آنکه عفو بین الملل در ابتدای ماه میلادی مارس ارتش اریتره را به قتل عام در منطقه «تیگرای» اتیوپی متهم کرد، آمریکا از نظامیان اریتره و همچنین نیرو‌های منطقه‌ای «آمهارا» خواست تا فوراً با اعلام آتش‌بس یک‌جانبه، منطقه تیگرای در شمال اتیوپی را ترک کنند. در پی آن اتیوپی با درخواست آمریکا برای برقراری یک‌طرفه آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «تیگرای» با اریتره مخالفت کرد.

پیش از این هم وزارت خارجه اتیوپی اتهام‌زنی‌های آمریکا درباره پاکسازی نژادی در اقلیم تیگرای را تکذیب و اعلام کرد: ما اتهامات آمریکا درباره اوضاع در اقلیم تیگرای را تکذیب می‌کنیم. اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص پاکسازی نژادی در منطقه تیگرای بر اساس شواهد نیست.

انتهای پیام/

 

نظر شما